Unilever face progrese in ceea ce priveste ambalarea sustenabila

Unilever, proprietarul unor branduri precum Dove, Seventh Generation si Magnum, continua sa faca progrese cu privire la angajamentele ambitioase pentru o lume fara deseuri, in ciuda provocarilor generate de Covid-19.

Scris de Agro Food, Vineri, 30 Octombrie 2020
Angajamentele Unilever raman neschimbate, iar compania a intensificat in mod semnificativ utilizarea plasticului reciclat in ambalaje.
 
Anul trecut, Unilever a devenit prima mare companie de bunuri de larg consum care s-a angajat sa reduca la zero plasticul din portofoliul sau. Pana in 2025, compania a confirmat ca va reduce la jumatate utilizarea plasticului virgin, reducand utilizarea ambalajelor din plastic cu peste 100.000 de tone si accelerand utilizarea plasticului reciclat. Un an mai tarziu, Unilever prezinta actualizarea progresului sau:
 
- Compania a intensificat utilizarea plasticului reciclat post-consum (PCR) la aproximativ 75.000 de tone, ceea ce reprezinta peste 10% din amprenta de plastic a Unilever. O crestere semnificativa fata de 2019 si progrese solide catre atingerea obiectivului de a utiliza cel putin 25% PCR pana in 2025. Compania se asteapta ca utilizarea PCR sa se dubleze in urmatoarele 12 luni.
- Unilever a lansat noi inovatii pentru a reduce utilizarea de plastic, cum ar fi recipiente de inghetata reciclabile pe baza de hartie, care vor economisi aproximativ 4.500 de tone de plastic.
- Compania a continuat sa testeze, sa invete si sa isi rafineze noile modele de afaceri legate de ambalajele reutilizabile si cu reumplere, iar in prezent are echipe dedicate sa lucreze la scara larga in acest scop.
 
Alan Jope, CEO Unilever: „Cultura aruncarii obiectelor la gunoi si modelele de afaceri bazate pe aceasta cultura continua sa ne domine viata si sa ne distruga planeta. In ciuda conditiilor dificile, nu trebuie sa intoarcem spatele poluarii cu plastic. Este crucial ca noi – si restul industriei - sa continuam sa facem pasi in aceasta directie, sa reducem cantitatea de plastic pe care o folosim si sa trecem rapid la o economie circulara”.
 
Inovatii pe piata din Romania
- Unilever a lansat pe piata din Romania primul odorizant de toaleta sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa si cartonul sunt fabricate din materiale reciclate si reciclabile 100%, in timp ce produsul livreaza aceeasi prospetime intensa pe care consumatorii o cauta intr-un odorizant de toaleta.
- A lansat si prima gama de sprayuri Cif realizata din materiale 100% naturale, ce asigura o curatare in profunzime a suprafetelor - Cif Nature”s Recipe. Gama este realizata din produse 100% reciclabile, prietenoase cu mediul inconjurator, recipientul din plastic fiind reciclat si reciclabil.
- Unilever a adus in Romania portofoliul de produse Seventh Generation care cuprinde produse de curatare a hainelor si a vaselor, alaturi de detergenti universali si pentru baie, care se bazeaza pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confectionate din materiale reciclate - 100% ambalaje reciclabile pentru a urma un traseu firesc al ciclicitatii in natura. Parfumurile produselor contin 100% uleiuri esentiale obtinute din ingrediente naturale (pentru variantele care contin parfum), produsele au pana la 97% ingrediente derivate din plante, nu contin nici un ingredient de origine animala, formulele sunt biodegradabile; nu contin parfumuri si inalbitori sintetici, compusi organici volatili si coloranti si toate produsele au certificare ecologica (EU Ecolabel) si certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).
- Un alt exemplu sunt produsele Love Beauty & Planet, ale caror formule se bazeaza pe ingrediente de origine naturala, 100% vegane, cruelty-free, fara sulfati, siliconi si coloranti. Brandul isi propune sa ofere produse de ingrijire create intr-un mod sustenabil din surse etice si durabile certificate, sa contribuie la reducerea deseurilor si minimizarea emisiilor de carbon prin utilizarea tehnologiilor moderne, dar si sa creeze o miscare prin care fiecare dintre noi, prin actiuni mici, poate contribui la binele planetei: #smallactsoflove. Uleiurile esentiale cheie din parfumurile aferente fiecarei colectii, precum cele de trandafiri, mimoza, ylang ylang, vetiver si lemn de santal provin din surse etice, iar flacoanele sunt create din plastic 100% reciclat si sunt complet reciclabile (inclusiv etichetele sunt usor de indepartat, astfel incat nimic sa nu poata interfera cu procesul de reciclare).
- Unilever a relansat Hellmann”s Classic Ketchup intr-o sticla noua, moderna, cu un design de ambalaj simplu. Noua varianta de sticla mica este realizata cu 33% mai putin plastic, iar sticla mare este realizata cu 25% mai putin plastic, in comparatie cu variantele anterioare.
- Nu in ultimul rand, Unilever a lansat doua game noi de inghetate Carte d”Or - Carte d”Or Bio si Carte d”Or Vegan – ambele game cu ambalaje reciclabile.
 
Unilever continua sa colaboreze cu numerosi parteneri pentru a ajuta la colectarea si procesarea ambalajelor din plastic, cu programe dezvoltate in tari precum Brazilia, India, Indonezia, Filipine, Rusia, Africa de Sud, Thailanda, Regatul Unit si Statele Unite.
 
Compania realizeaza investitii directe si parteneriate in colectarea si procesarea deseurilor, consolidarea capacitatii prin cumpararea de materiale plastice reciclate si prin sprijinirea unor scheme de responsabilitate extinsa a producatorului.
 
Revolutia reumplerii si refolosirii
Unilever continua sa experimenteze in domeniul reumplerii recipientelor in magazine si are planificate experimente-pilot la nivel global. Luna aceasta, in Marea Britanie, Unilever a lansat cel mai mare proces de reumplere in magazin din Europa, pentru unele dintre marcile sale de rufe, ingrijire personala si ceai. Pentru a accelera tranzitia catre o economie circulara si pentru a reduce si mai mult utilizarea plasticului virgin, Unilever are acum echipe dedicate care analizeaza modele noi de afaceri.
 
Richard Slater, Chief R&D Officer Unilever: „Pentru a aborda cauzele care stau la baza deseurilor de plastic, trebuie sa ne gandim diferit la ambalaje. Avem nevoie de inovatii indraznete care sa conteste proiectele, materialele si modelele de afaceri existente.
 
Prioritatea noastra este sa ne regandim fundamental abordarea in ceea ce priveste ambalarea si sa pregatim calea pentru noi solutii, cum ar fi formatele reutilizabile si reincarcabile. Prin adoptarea unei mentalitati de testare, invatare si perfectionare, am dezvoltat solutii inovatoare care ii vor ajuta pe oameni sa reduca definitiv utilizarea plasticului. Un produs care face acest lucru este formula noastra ultra-concentrata pentru OMO, care se dilueaza acasa si astfel se folosesc cu 72% mai putine materiale plastice.
 
Dupa o lansare de succes in Brazilia, acum lansam acest produs in alte tari din America Latina, Europa si Orientul Mijlociu. In mod similar, Cif Ecorefill a inceput ca pilot in Marea Britanie si de atunci a fost lansat in Europa, Canada si Australia.
 
„Suntem inca in primele zile de testari continue. Dar, facand formatele de reumplere si reutilizare disponibile si accesibile la scara larga, speram sa reusim sa facem schimbari utile si de durata.”