Topoloveni a devenit oficial marca inregistrata la OSIM

Sonimpex a inregistrat la OSIM marca Topoloveni, pentru mai multe categorii de produse, precum magiunuri, dulceturi, zacuste, bulion, sarmale, produse de patiserie si cofetarie care contin magiunuri sau dulceturi, precum si pentru o lista lunga de legume si fructe proaspete, potrivit unui comunicat al companiei.

Scris de Agro Food, Marti, 11 August 2020

Certificatul de inregistrare a fost eliberat de catre OSIM la 5 august 2020, iar durata de protectie a marcii este de 10 ani de la data depozitului sau data solicitarii (26 iulie 2019), cu posibilitate de reinnoire.

 

Topoloveni a devenit marca inregistrata la OSIM datorita notorietatii.

 

In 2011, magiunul din prune Topoloveni a primit din partea Uniunii Europene certificarea de Indicatie Geografica Protejata (IGP), Sonimpex fiind primul producator din industria alimentara din Romania care a obtinut aceasta forma de protectie a unui produs si, din 2011 pana in 2016, singurul. O unicitate in plus a Indicatiei Geografice Protejate pentru magiunul din prune Topoloveni este ca, dintre cele aproximativ 1500 de certificari de calitate oferite de Uniunea Europeana, este singurul IGP care a fost acordat unui producator individual si nu unui Grup, potrivit comunicatului.

 

“Certificarea IGP, imbogatirea ofertei cu numeroase dulceturi, zacuste etc. si, in primul rand, calitatea produselor Sonimpex Topoloveni au transformat toponimul Topoloveni intr-o marca identificata de consumatori cu produsele alimentare din categoria magiunurilor si dulceturilor de calitate, fara zahar adaugat, fara E-uri, fara conservanti si fara aditivi alimentari. Devenit sinonim cu magiunurile si dulceturile produse de Sonimpex, Topoloveni este de acum incolo si marca inregistrata”, au aratat reprezentantii companiei.

 

Inregistrarea marcii e un demers suplimentar al Sonimpex Topoloveni de protectie a brand-ului propriu.

 

“Din pacate, notorietatea toponimului Topoloveni, construita de catre Sonimpex, a fost exploatata de catre concurenta, prin simpla si ilegala utilizare a toponimului pe etichetele proprii. Tot din pacate, de data aceasta pentru consumator, concurenta a preluat doar un nume, fara a copia si calitatea produselor Sonimpex. Rezultatul a fost inducerea in eroare si inselarea asteptarilor cumparatorilor. Indicatia Geografica Protejata si renumele marcii au fost pentru noi mai curand niste motive de satisfactie profesionala. Cat despre protectia brand-ului in Romania, singura entitate care a depus eforturi pentru protejarea marcii si respectarea legii am fost noi insine”, a declarat Bibiana Stanciulov, director general Sonimpex Topoloveni.

 

Potrivit Legii marcilor, articolul 36, certificatul de inregistrare a marcii Topoloveni confera de acum incolo titularului sau drept de exclusivitate asupra utilizarii, folosirile neautorizate intrand sub incidenta prevederilor legate de contrafacere.

 

In interiorul tarii, calitatea produselor Topoloveni este recompensata prin aprecierea cumparatorilor si, de asemenea, prin titlul de Furnizor al Casei Regale a Romaniei. In plus, produsele Topoloveni reprezinta Romania si traditia ei gastronomica in Uniunea Europeana si in intreaga lume.

 

Detinand unica Indicatie Geografica Protejata din Uniunea Europeana acordata unui producator individual si nu unui Grup, Sonimpex Topoloveni a beneficiat de sprijinul Comisiei Europene pentru recunoasterea IGP-ului in Canada si in Japonia.

 

In 2019, Sonimpex Topoloveni a fost selectat sa il insoteasca in Japonia pe Phil Hogan, Comisarul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala, intr-o misiune economica la nivel inalt, destinata promovarii produselor alimentare de calitate din UE.

 

In ultimii ani, Uniunea Europeana a oferit Sonimpex Topoloveni fonduri de aproximativ 2 milioane de euro pentru promovarea magiunului din prune in Elvetia, Norvegia, Rusia, SUA, Japonia, Emiratele Arabe Unite, Brazilia si Vietnam.