Platforma Edesia sprijina furnizorii de bunuri si servicii din HoReCa

Un marketplace care aduce in acelasi loc furnizorii de servicii si bunuri din HoReCa vine in sprijinul firmelor din domeniu, grav afectate de pandemie, pentru reducerea costurilor de operare.

Scris de Agro Food, Marti, 12 Ianuarie 2021
Platforma Edesia, o investitie a antreprenorilor Ioana Burcea si Andrei Sota, este in faza de testare in mai multe restaurante din Bucuresti si se estimeaza ca va avea peste 200 de conturi active in primul an de functionare, investitorii mizand pe nevoia eficientizarii activitatii companiilor dupa luni de pierderi.
 
Studii realizate anul trecut arata ca pandemia a aruncat industria HoReca in cea mai grea criza din ultimii 100 de ani, cu o scadere medie de 83% a cifrei de afaceri fata de 2019. Redresarea acesteia, sustinuta din fonduri publice, este asteptata in urmatorul an, insa antreprenorii din domeniu au nevoie si de alte resurse pentru eficientizarea activitatii lor, considera cei doi investitori. Ideea aplicatiei a aparut din practica, intr-o perioada in care cei doi administrau un restaurant, precizeaza sursa citata.
 
"Edesia este primul marketplace B2B din domeniul HoReCa. Platforma iti permite sa plasezi comenzi pentru materie prima, facand astfel trecerea de la pix si hartie la un mediu digital optimizat. Edesia centralizeaza toate ofertele din piata intr-o maniera transparenta si usor de accesat. Este the big picture al unui business, care iti da claritate si te sustine sa iei cele mai bune decizii ca sa cresti afacerea intr-un mod sanatos", a declarat Ioana Burcea, investitor in marketplace-ul Edesia.
 
In cazul furnizorilor, marketplace-ul Edesia simplifica procesul de ofertare, ajutandu-i sa ajunga la un numar cat mai mare de clienti, eliminand costurile generate de echipele de vanzari in teren. Aplicatia le da posibilitatea sa interactioneze cu clienti noi si sa lucreze la capacitate maxima de la distanta.
 
De cealalta parte, antreprenorii din HoReCa au la dispozitie o multitudine de furnizori, atent selectati, de la care pot face achizitii directe, rapide, la preturi dinamice actualizate, alegand timpul si modalitatea de livrare. Platforma arhiveaza comenzile si monitorizeaza cash-flow-ul afacerii. Le furnizeaza chiar si o functie de retetar pentru diversificarea meniurilor.
 
"Ca antreprenor in HoReCa ai o multime de prioritati, de la a gestiona bucataria la a multumi clientii si a avea grija de personal, in timp ce nu trebuie sa scapi din ochi partea de contabilitate si profit. De la comenzi la facturi, toate informatiile sunt stocate in aplicatie si iti evidentiaza situatiile cand sunt necesare reduceri de costuri, fara a diminua calitatea produselor sau experienta clientului", a afirmat Andrei Sota.
 
Aflata in testare in cateva restaurante din Bucuresti, care functioneaza in sistem delivery si take away in prezent, aplicatia (https://www.edesia-app.com) le-a permis administratorilor sa comande produse furnizorilor corelat cu vanzarile, sa aiba structura costului unui produs din meniu si sa ajusteze marjele de profit ca sa mentina profitabilitatea afacerii.
 
Ioana Burcea si Andrei Sota au investit 30.000 de euro in platforma si si-au propus sa atraga fonduri pentru dezvoltarea ei in cursul acestui an.