Nestle inlocuieste zaharul din ciocolata cu pulpa fructului arborelui de cacao

In conditiile in care producatorii de dulciuri se straduiesc sa reduca adaosul de zahar, grupul elvetian Nestle anunta lansarea unui baton de ciocolata, denumit „Incoa”, care foloseste nu doar boabele de cacao, ci si pulpa fructului arborelui de cacao drept indulcitor, transmite Reuters.

Scris de Agro Food, Marti, 23 Martie 2021
Utilizarea fructului arborelui de cacao, care in mod normal este aruncat, elimina adaosul de zahar si reduce risipa alimentara, iar in acelasi timp creste veniturile cultivatorilor de cacao care pot sa vanda, atat boabele, cat si pulpa fructului. Este vorba de un produs care raspunde la mai multe ingrijorari ale consumatorilor preocupati de efectele asupra sanatatii si mediului inconjurator.
 
„Este o lansare importanta, vom pune produsul la dispozitia tuturor consumatorilor care il doresc”, a declarat Alexander von Maillot, directorul diviziei de dulciuri de la Nestle.
 
Grupul elvetian va lansa batonul de ciocolata neagra „Incoa”, care nu are zahar adaugat, mai intai in supermarketurile din Franta si Olanda, urmand ca ulterior sa se gaseasca si pe alte piete din Europa.
 
Nestle isi procura materia prima de la plantatiile de cacao din Brazilia, dar lucreaza si cu partenerii din vestul Africii, pentru a vedea daca productia de pulpa poate fi realizata acolo. Alexander von Maillot a estimat ca veniturile celor care cultiva cacao ar putea creste cu 20% pana la 40%, daca ar putea vinde si pulpa fructului arborelui de cacao.
 
Problema este ca pulpa fructului arborelui de cacao nu este ieftina. Batoanele de ciocolata Incoa de pe portalul Albert Heijn costa cu aproximativ 50% mai mult decat alte marci de ciocolata neagra. Insa Alexander von Maillot spune ca, desi aceste costuri ridicate fac ca pulpa sa nu fie potrivita pentru a inlocui zaharul in produsele normale, s-ar putea gasi si alte utilizari pentru pulpa fructului arborelui de cacao, de exemplu la coacere.
 
Si alti producatori de ciocolata, precum Lindt & Spruengli din Elvetia si Ritter Sport din Germania, au lansat si ei editii limitate de ciocolata care utilizau pulpa fructului arborelui de cacao si care s-au vandut rapid. Ambele firme au anuntat ca intentioneaza sa lanseze produse la scara larga atunci cand vor fi disponibile cantitati mari de pulpa de fruct.
 
ONG-ul Upcycled Food Association sustine ca prin comercializarea la scara mondial a fructului arborelui de cacao ar putea fi reduse emisiile de gaze de sera cu peste 20 de milioane de tone pe an. Asociatia defineste termenul „upcycling” drept utilizarea de ingrediente alimentare pe care oamenii nu le-ar consuma, cu lanturi de aprovizionare verificate si un impact pozitiv asupra mediului.
 
Nestle este cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume. Este prezenta in 189 de tari din intreaga lume, iar cei 308.000 de angajati sunt dedicati scopului Nestle de a imbunatati calitatea vietii si de a contribui la un viitor mai sanatos. Nestle ofera un portofoliu larg de produse si servicii pentru oameni si animale de companie, pentru tot parcursul vietii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi si Nido.