Lidl lanseaza Way To Go, marca proprie de ciocolata

Lidl extinde marca proprie prin lansarea ciocolatei Way To Go, certificata Fairtrade. Cacaua folosita pentru reteta acestui produs provine 100% din culturi sustenabile din Ghana.

Scris de Agro Food, Luni, 08 Martie 2021
Astfel, ciocolata Way To Go contribuie atat la protectia mediului, cat si la asigurarea unor venituri echitabile pentru fermierii ce cultiva cacao si la imbunatatirea nivelului de trai al acestora.
 
Ciocolata Way To Go, certificata Fairtrade, este disponibila in magazinele Lidl din Romania in patru sortimente: cu lapte, neagra, cu sare de mare si caramel, cu nuci pecan si nuca de cocos.
 
In prezent, cacaua este clasificata drept o materie prima critica din cauza diferitilor factori sociali si ecologici care intervin in procesul de cultivare. Preturile pentru aceasta materie prima fluctueaza puternic pe piata internationala, ceea ce inseamna ca fermierii nu se pot baza pe venituri stabile. In plus, din cauza randamentului limitat al recoltelor de cacao, au loc defrisari frecvente, pentru a face loc unor noi plantatii. De aceea, Lidl face un pas important in domeniul conditiilor de munca ale micilor fermieri si cultivarii sustenabile a cacauei. Odata cu introducerea noii ciocolate Way To Go in sortimenul sau, Lidl devine primul discounter care se implica in mod direct pentru a contribui la asigurarea unor venituri echitabile pentru cultivatorii de cacao din Ghana.
 
Lidl achizitioneaza toata cacaua pentru productia ciocolatei Way To Go de la organizatia de mici fermieri Kuapa Kokoo din Ghana, ceea ce asigura trasabilitatea produsului si transparenta cu privire la originea materiei prime. Fiecare tableta de ciocolata vanduta contribuie la sustinerea productiei durabile de cacao, prin doua prime oferite fermierilor de catre Fairtrade si Lidl.
 
Datorita certificarii Fairtrade, ce dovedeste angajamentul de a cultiva cacao intr-un mod sustenabil, fermierii din Ghana se pot baza pe un pret minim pentru materia prima, ceea ce ii protejeaza impotriva fluctuatiilor de pret de pe piata mondiala. In acelasi timp, prima oferita de Lidl este directionata catre doua programe, care urmaresc dezvoltarea cultivatorilor de cacao pe termen lung si intr-un mod sustenabil, atat cu sprijinul retailerului, cat si al Fairtrade.
 
In primul rand, micii fermieri invata ce inseamna productia durabila de cacao si cum sa implementeze metode de cultivare si recoltare mai eficiente si mai prietenoase cu mediul inconjurator. Beneficiind de o pregatire specializata, mici fermieri pot imbunatati randamentul recoltei, ceea ce va avea un impact direct asupra veniturilor lor.
 
O a doua directie urmarita de Lidl in cadrul acestui parteneriat consta in pregatirea fermierilor pentru extinderea activitatii lor si catre noi arii din agricultura. Astfel, acestia vor invata cum sa cultive si alte materii prime, cum ar fi cele pentru fabricarea produselor pe baza de orez si miere, sau sapun. Pe langa faptul ca, prin aceasta initiativa, fermierii vor avea mai multe surse de venit, exista si un beneficiu secundar, respectiv imbunatatirea calitatii solului si cresterea biodiversitatii in zonele de cultivare, printr-o agricultura diversificata.
 
Lansarea ciocolatei Way to Go se alatura si altor demersuri ale companiei pentru sustinerea cultivarii durabile a cacauei. De exemplu, in 2012, Lidl a demarat proiectul PROCACAO, prin care a infiintat o scoala agricola pentru cultivarea sustenabila de cacao in Coasta de Fildes. Proiectul a reusit sa devina independent in 2019, dupa ce a fost finantat timp de opt ani. Astfel, peste 18.000 de fermieri de cacao si familiile lor au beneficiat de acest program pana acum.