Laptaria cu Caimac listeaza o emisiune de obligatiuni in valoare de 3 milioane de euro

Agroserv Mariuta SA, compania care detine brandul Laptaria cu Caimac, va lista in luna noiembrie a acestui an o emisiune de obligatiuni in valoare de 3 milioane de euro. Listarea se va face la Bursa de Valori Bucuresti, iar consultantul listarii si broker-ul asociat proiectului este BT Capital Partners.

Scris de Agro Food, Marti, 13 Octombrie 2020

Emisiunea de obligatiuni va fi cuprinsa intre o suma minima de 1.5 milioane euro si o suma maxima de 3 milioane euro, denominare euro, cu o data scadenta la 4 ani si cupon platibil trimestrial. Dobanda va fi calculata in functie de nivelul pietei din momentul listarii. In acelasi timp, emisiunea de obligatiuni va acorda doar beneficii financiare, nu si beneficii de tip non-financiare. Obligatiunile emise nu vor putea fi convertibile in actiuni ale societatii sau obligatiuni cu drept de preemptiune la subscrierea de actiuni, cu prioritate fata de alti actionari.

 

In cuvintele lui Adrian Cocan, manager de proiect al Laptariei cu Caimac, „aceasta listare este in planurile de business ale companiei de ceva vreme. In tot acest timp, am investigat cele mai bune optiuni pentru a putea duce mai departe planurile de extindere din fabrica si din ferma. Vrem sa listam obligatiuni de 3 milioane euro, cu o dobanda in jurul valorii de 5%, dar acest lucru depinde foarte mult de cum va fi piata in momentul listarii si vom prefera sa platim cuponul trimestrial. Ne bucuram sa avem alaturi de noi un consultant si un broker puternic, unul dintre jucatorii de top din Romania si avem mare incredere ca alaturi de BT Capital Partners emisiunea va fi un real succes”.

 

lapt 2

 

Fondurile obtinute din listarea obligatiunilor vor fi folosite, intr-o prima etapa, pentru a pune bazele unui proiect foarte important si mult asteptat: un sistem de recuperare si refolosire a ambalajelor (sticle si borcane). Investitia, in valoare totala de 9 milioane euro, se va realiza in 3 etape si va consta in construirea unei statii de spalare, dotata cu roboti si sisteme de identificare a continutului chimic al ambalajelor, care va avea o capacitate totala de 54 de milioane de obiecte pe an. Laptaria cu Caimac estimeaza ca va spala intre 26 si 28 de milioane de recipiente anual, incepand cu 2025 - 2026, pornind gradual de la 2 milioane/an in 2023. Restul capacitatii va fi oferit ca serviciu catre alte companii care au ambalaje de sticla: producatori de apa minerala, ulei, gem, zacusca, sucuri naturale si chiar vinuri.

 

“Din momentul in care am lansat Laptaria cu Caimac, am stiut ca vrem sa fie un brand curat si sustenabil. Realizarea acestui sistem de recuperare este un pas foarte important pentru tot ce inseamna identitatea brandului nostru. Vine ca un raspuns la dorinta noastra, dar si la sutele de intrebari pe care le primim din partea consumatorilor, cu privire la refolosirea ambalajelor. Este un pas important si startul unui drum frumos pentru noi”, a completat Adrian Cocan.

 

A doua etapa a proiectului o reprezinta finalizarea si punerea in functiune a statiei de spalare dar si construirea unui sistem logistic si a unui sistem de recuperare. Acest lucru presupune amplasarea de automate de tip “reverse vending machine” in care consumatorii vor putea introduce sticlele si borcanele Laptariei, primind in schimb bonuri valorice pe care le vor putea folosi in magazine.

 

A treia etapa a proiectului va fi reprezentata de extinderea la nivel national a acestor automate si extinderea suportului logistic necesar.

 

lapt 1

 

In paralel, Laptaria cu Caimac va mai desfasura doua investitii: construirea unei statii de biogas care va folosi dejectiile animalelor si resturile de hrana pentru a genera energia necesara fabricii si a fermei. Statia va folosi exclusiv deseuri, nu va folosi plante care constituie alimente pentru oameni sau animale. De asemenea, o alta investitie reprezinta dezvoltarea unei noi hale de productie si logistica.

 

Investitiile estimate pentru urmatorii ani se ridica la 16 milioane de euro si compania isi propune ca, pe langa emisiunea de obligatiuni si credit bancar, sa listeze actiuni la Bursa, cu un float semnificativ, intre 30% si 40% din totalul actiunilor companiei.

 

Agroserv Mariuta a fost infiintata in anul 1994 si pana in 2018 a desfasurat exclusiv activitati agricole, cultura mare si ferma de vaci de lapte. Incepand cu anul 2018 a pus in functiune o fabrica moderna de lactate si a lansat brandul Laptaria cu Caimac, un brand care a inregistrat o crestere rapida la nivel national si care, incepand cu anul 2020, a inceput sa exporte.