Kaufland lanseaza prima campanie integrata anti-risipa alimentara

Kaufland Romania lanseaza ”Atentie, delicios!”, prima campanie integrata anti-risipa alimentara, ca parte a strategiei companiei ca pana in 2030 sa reduca cu pana la 50% risipa alimentara din toate magazinele si sa creasca nivelul de constientizare al acestui fenomen si in randul consumatorilor.

Scris de Agro Food, Joi, 30 Septembrie 2021

In Romania, peste 2 milioane de tone de alimente sunt aruncate la gunoi anual, desi o mare parte dintre acestea ar putea fi consumate.



Printre alimentele perfect consumabile care ajung cel mai des la cosul de gunoi se numara fructele si legumele cu aspect usor deteriorat, ce nu se conformeaza standardului estetic, sau produsele care ating data recomandata de consum. Gustul alimentelor este intodeauna mai important decat aspectul lor. Chiar si atunci cand nu au parte de o forma perfecta, gustul fructelor si legumelor poate fi excelent. Pentru a atrage atentia consumatorilor, in urmatoarea perioada in 20 de magazine Kaufland vor fi disponibile fructe si legume autohtone ”imperfecte”.

 

Mai mult decat atat, pandemia a accentuat risipa alimentara atat in Europa, cat si la nivel local. In acest context, campania integrata Kaufland Romania presupune o abordare holistica si complexa, implementata in magazinele din intreaga tara, alaturi de ONG-uri, parteneri, angajati si clienti.

 

La inceputul acestui an am lansat Cantina sociala, un proiect ce se adreseaza familiilor cu venituri mici si persoanelor fara adapost. Zilnic, de luni pana vineri sunt pregatite 700 de portii de mancare calda de catre personalul specializat, pentru a fi distribuite de reprezentantii Asociatiei Sansa Ta catre persoane vulnerabile si catre ONG-uri partenere aflate in legatura cu acestea. Kaufland Romania asigura produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte din alimente provin din stocurile aflate in vanzare accelerata, iar meniul zilnic este stabilit urmarind folosirea optima a tuturor resurselor. Pana in prezent, 48 de tone de alimente au fost salvate, in principal carne, fructe si legume. Peste 100.000 de portii au fost oferite celor in nevoie.

 

Pe langa actiunile cu impact direct in comunitate, Kaufland Romania implementeaza intern o serie de activitati strategice in lupta cu risipa alimentara.

 

„Datele Departamentului pentru Dezvoltare Durabila ne arata ca romanii arunca zilnic 6.000 de tone de alimente. Cifrele sunt si mai ingrijoratoare daca ne gandim ca aproape 1 miliard de oameni din intreaga lume sufera din cauza foametei. Ne dorim sa fim parte din solutie in aceasta problema societala si sa contribuim printr-o campanie integrata, bazata pe cei 4 termeni cheie: reducere-evitare-educare-utilizare si recuperare”, declara Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs Kaufland Romania.

 

Pentru ca risipa alimentara reprezinta un aspect important care se manifesta pe intreg lantul valoric, de la producatori si pana la consumatori, investim constant in sisteme complexe pentru a reduce impactul la nivel de magazine, implicandu-ne in acelasi timp si in campanii si activitati dedicate stakeholderilor nostri. Directiile prioritare de actiune la nivelul companiei Kaufland sunt:

Reducere. De indata ce produsele se apropie de data expirarii, li se aplica o reducere treptata de pret. Acestea sunt apoi marcate clar si plasate corespunzator in magazinele din intreaga tara. Astfel, sub deviza ”Mai ieftin, dar la fel de gustos”, diferite grupe de marfa vor fi semnalizate la raft pentru a fi mai usor de reperat de catre clienti.

Evitare. Datorita sistemelor complexe de gestionare a stocurilor si proceselor automate, produsele sunt achizitionate in cantitatile necesare. Astfel se previn stocurile in exces, care ar ajunge la gunoi.

Educare: Ca parte a instruirii periodice obligatorii, angajatii Kaufland Romania dobandesc cunostintele necesare despre reducerea pierderilor de produse, respectand totodata standardele de prospetime si igiena.

Utilizare si recuperare: Implicarea in comunitati alaturi de asociatii neguvernamentale si banci de alimente pentru a dona alimentele care inca pot fi utilizate.

 

5 sfaturi usor de implementat pentru a lupta contra risipei alimentare:
1. Cunoaste diferenta intre Consuma de preferinta inainte de si Expira la: „De preferinta” indica data dupa care alimentele respective isi pot pierde din prospetime, dar nu sunt periculoase pentru consum daca se respecta instructiunile de depozitare, iar ambalajul nu este deteriorat. Formula “expira la” este mult mai restrictiva si se refera la alimente care trebuie consumate inaintea datei de pe ambalaj, pentru siguranta.

2. Nu pleca la cumparaturi fara o lista: decide de acasa care sunt retetele pe care vrei sa le prepari si consuma tot ceea ce cumperi.

3. Nu face cumparaturi atunci cand iti este foame: chiar daca pare doar un mit, daca alegi sa faci cumparaturi atunci cand iti este foame, vei fi tentat de mai multe alimente decat poti consuma de fapt.

4. Gateste in cantitati mici: Chiar daca gatesti retetele preferate ale familiei, prepara-le in cantitati mici. Asa te poti asigura ca vor fi consumate integral.

5. Foloseste-ti imaginatia: resturile din timpul cinei, alimentele aproape de expirare ce nu pot fi congelate, toate pot deveni ad-hoc retete delicioase.

 

Detaliile complete cu privire la campania anti-risipa alimentara derulata de Kaufland Romania sunt disponibile pe kaufland.ro/risipa-alimentara.