Kaufland anunta noi obiective de reducere a consumului de plastic din ambalaje

Kaufland isi propune sa foloseasca plastic reciclat in proportie de 20% in toate ambalajele de plastic ale marcilor proprii pana in 2025 si sa sustina astfel o economie circulara sustenabila, ca parte a strategiei REset Plastic, structurata la nivel de grup, a anuntat compania.

Scris de Agro Food, Vineri, 25 Iunie 2021
In plus, din grija pentru mediu, Kaufland Romania anunta eliminarea integrala a plasticului negru din ambalajele produselor marca proprie, pana la finalul anului 2021.
 
"Desi reciclabil, plasticul negru reprezinta o provocare in ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizata in instalatiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detectie, care sa poata separa deseurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuala ar consuma resurse considerabile de timp", se mentioneaza in comunicat.
 
Prin urmare, Kaufland Romania a luat decizia sa elimine plasticul negru din toate ambalajele sale pentru marcile proprii pana la sfarsitul anului 2021, optimizand astfel tot procesul de reciclare.
 
"Suntem o companie pentru care sustenabilitatea este prioritara, consideram ca este de datoria noastra sa oferim un exemplu de grija pentru mediu si sa militam pentru un circuit de consum responsabil. Aceasta masura ne ajuta atat in efortul general de a reduce consumul de plastic de unica folosinta, cat si in promovarea intregului proces de reciclare, prin eliminarea totala a unei categorii de plastic", a declarat Valer Hancas, director Comunicare si Corporate Affairs Kaufland Romania.
 
Cu o politica solida de sustenabilitate, Kaufland Romania sustine constant actiuni cu beneficii directe pentru mediul inconjurator. Compania a anuntat inca din octombrie 2018 ca va reduce consumul de plastic cu 20% pana in 2025 si ca va asigura reciclabilitatea in proportie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru marcile proprii.
 
In 2020, romanii au reciclat aproximativ 3 milioane de ambalaje, echivalentul a 400 de tone de deseuri, prin intermediul automatelor de colectare din magazinele Kaufland Romania din intreaga tara.
 
"Ca parte a demersurilor REdesign si REcycle, Kaufland se apropie cu inca un pas de viziunea 'Mai putin plastic - circuite inchise'. Proiectul este parte din initiativa REset Plastic, strategia dezvoltata la nivel international a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistica cuprinde de la evitare, design, reciclare si inlaturare pana la inovare si informare", se mai spune in comunicat.
 
Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine in 8 tari, 132.000 de angajati si o retea de 143 de magazine in Romania.