Criza de personal in retailul alimentar din Bucuresti si alte cinci orase

Capitala si alte cinci orase (Brasov, Constanta, Timisoara, Cluj si Iasi) atrag cele mai multe cereri de personal din partea retelelor din retailul alimentar, arata rezultatele unei analize de specialitate.

Scris de Agro Food, Marti, 28 Septembrie 2021
"Bucurestiul si cele cinci mari orase, definite ca Tier 1, au o concentrare mai mare de puncte de vanzare din canalul modern trade. Pentru job-urile ESSA ce necesita candidati calificati si necalificati, cea mai mare competitie o avem din partea platformelor logistice, prezente in aceste orase. Sunt multe cereri de personal, dar putini cei care au disponibilitatea sa le acceseze. Pornind de la obligativitatea respectarii unui cuantum salarial si a unor conditii de aducere in tara - masa, cazare, taxe guvernamentale, bilete de avion, permise de sedere, etc - costul final este cu 32,8% mai mare decat in cazul recrutarii si delegarii de personal autohton. In plus, exista si un termen mare de asteptare de la plasarea cererii si pana cand acestia vor veni fizic la munca in Romania, respectiv de patru pana la sase luni", sustine Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucatori din piata serviciilor de trade marketing si vanzari din tara.
 
Potrivit sursei citate, recent, ESSA Group a avut, la nivelul unei retele de supermarket, un necesar de peste 300 de persoane, job-ul de casier fiind preponderent.
 
In acest context, compania a identificat doua motive principale pentru care apar aceste comenzi masive de personal: cel al migrarii propriilor angajati catre alte retele de profil, respectiv cel legat de sezonalitate si de licitatiile pentru servicii noi. In aceasta ultima categorie este dominant postul de lucrator polivalent (64%), urmat de lucratorul comercial (21,9%) si de casieri (3,63%).
 
Datele companiei arata ca, in retailul alimentar, cel mai mic salariu, pentru un post necalificat, este de 1.700 de lei, net, in timp ce, la polul opus, salariile mai mari depasesc 2.800 de lei net si cumuleaza prestari de servicii conexe sau sporuri de week-end.
 
Fondat in anul 2010 de catre antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astazi unul dintre cei mai cunoscuti jucatori din piata serviciilor de trade marketing si vanzari din tara. In 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, in crestere usoara fata de anul anterior.
 
Printre serviciile din portofoliul companiei se afla: recrutarea si plasarea de forta de munca, BTL si evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center si merchandising.