Carrefour se extinde pe piata din Brazilia

Subsidiara braziliana a Carrefour a achizitionat 30 de magazine de la rivala Makro, cu suma de 1,95 miliarde de reali (453,69 milioane de dolari), a anuntat retailerul francez.

Scris de Daniela Carolina Cristescu, Marti, 18 Februarie 2020

Makro va continua sa opereze in Brazilia doar cu 24 de magazine in cel mai bogat stat, Sao Paulo. Makro, ale carui magazine din America Latina sunt detinute de grupul olandez SHV Holdings, nu a prezentat detaliile financiare ale tranzactiei, care trebuie aprobata de autoritatile de reglementare, transmite Reuters.

Makro a precizat ca, in urma vanzarii celor 30 de magazine, afacerea din Brazilia va deveni mai profitabila. Saptamana trecuta, Carrefour a confirmat ca discuta cumpararea magazinelor, dar a dezmintit informatiile din presa braziliana conform carora ca va achizitiona integral operatiunile Makro din Brazilia.

Carrefour, cel mai mare retailer european, este in mijlocul unui plan de relansare pe cinci ani, anuntat in 2018 si destinat reducerii costurilor si dezvoltarii ofertei online pentru a putea concura mai bine cu rivali precum Amazon.

Pentru anul 2019, Carrefour se asteapta la un profit operational de 2,09 miliarde euro, in crestere cu 7,4% la un curs de schimb constant. Rezultatele anuale complete pentru anul 2019 urmeaza sa fie publicate de Carrefour in data de 27 februarie 2020.