Lidl, export de produse romanesti in valoare de peste 28 mil. euro in 2018

Lidl a facilitat in 2018 exportul produselor furnizorilor romani catre magazinele Lidl din Europa in valoare de peste 28 milioane de euro, cu 40% mai mult decat in anul 2017, se arata intr-un comunicat remis la redactie.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Joi, 21 Noiembrie 2019

Potrivit reprezentantilor Lidl, produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia si Ungaria. Datele au fost incluse în cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat marţi, pentru perioada 1 martie 2017 - 28 februarie 2019. 

Conform raportului de sustenabilitate Lidl, in ceea ce priveste partea de resurse si agricultura, Lidl Romania a eliminate din sortimentul sau si din retetele articolelor achizitionate de la furnizorii romani ouale ce provin de la gaini crescute in baterii.

Pe lantul de aprovizionare si procesare, peste 80% din furnizorii de bunuri si servicii au fost din Romania. Cantitatea de legume si fructe romanesti achizitionate a crescut, in 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. In total, peste 90.000 de tone de fructe si legume au fost achizitionate de la peste 200 de producatori locali, certificati Global Gap.

Numarul furnizorilor din Romania pentru tot sortimentul a crescut in anul 2018 cu 9,69%, de la 320 in 2017, la 351 in 2018. Numarul de produse din gama Camara Noastra a crescut cu 75% - de la 98 de produse in 2016, la 175 de produse in 2018. 

Lidl este prezent in 30 de tari din intreaga lume si opereaza in jur de 10.500 de magazine si mai mult de 150 de centre in 28 de tari la nivel mondial.