Reteaua de cafenele 5 to go raporteaza o crestere cu 55% a cifrei de afaceri, in prima jumatate a anului

Cu o medie de 13 locatii noi deschise lunar si peste 1.650.000 de clienti care trec pragul cafenelelor in fiecare luna, 5 to go a depasit cu 5% cifra de afaceri estimata pentru anul acesta, inregistrand o crestere de 55% fata de rezultatele obtinute anul trecut.
Totodata, meniul de vara din cafenele, care include gama Summer Crush in 3 variante (Vanilla Crush, Strawberry Crush si White Chocolate Crush) a inregistrat anul acesta o crestere de vanzari de 30%, iar dintre produsele disponibile in zona de retail, vedetele momentului sunt minisiropurile de 50 ml cu diverse arome si noul produs ready to drink Italian Sparkling Espresso, pe baza de cafea 100% arabica, usor acidulat. De asemenea, s-a observat o imbunatatire a mediei de bon, care a atins 12,6 lei la nivel national si ajunge chiar la 16 lei in anumite zone din tara.
„Fiecare nou record setat de 5 to go este pentru noi mai mult decat o realizare interna de care suntem mandri si recunoscatori. Este inainte de toate o confirmare a potentialului enorm pe care il are un brand 100% romanesc, inceput de la zero, in care am crezut si pe care l-am dezvoltat zi de zi, vreme de 8 ani. Aceste rezultate sunt o surpriza placuta mai ales pentru ca vin intr-un context economic provocator, care a adus cresteri de preturi si a impus o adaptare sau chiar resetare a obiceiurilor de consum. Cu toate acestea, am reusit sa ne mentinem ritmul alert de crestere, iar a doua parte a anului se preconizeaza chiar mai productiva decat prima, astfel ca ne asteptam sa depasim bugetul estimat si sa ajungem la 150 de cafenele deschise in 2023. Se remarca si o estompare a crizei fortei de munca, ceea ce nu poate fi decat o veste extrem de buna“, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Din cele aproximativ 500 de unitati 5 to go din Romania, cifra pe care brandul isi propune sa o dubleze in urmatorii 4 ani, 64 au fost deschise anul acesta, la care se adauga 33 de locatii renovate. 5 to go detine deja si 5 locatii dedicate zonei drive, cu vizibilitate crescuta pe drumurile nationale, accesibile unui nou segment de consumatori: soferii care isi doresc sa savureze o cafea de calitate ori alte bauturi racoritoare si gustari delicioase la preturi corecte, care sa le asigure energia pana la destinatie.
„Semnam lunar aproximativ 13 noi contracte de franciza, iar 97% dintre contractele deja active au fost prelungite, ceea ce dovedeste eficienta acestui model de business si valoarea parteneriatelor pe care am reusit sa le construim cu francizatii nostri. Comunicam indeaproape cu fiecare antreprenor si actionam ca o echipa, pentru a ne asigura ca toate locatiile respecta standardele 5 to go si ofera clientilor experiente pozitive de consum. Pe langa deschiderea de noi unitati, lansari de produse si consolidarea prezentei in retail, pregatim multe alte suprize pentru clientii nostri in perioada urmatoare“, a completat Lucian Badila, cofondator 5 to go.
Expansiunea la nivel national se traduce prin prezenta 5 to go in aproximativ 97 de orase si a fost marcata si prin deschiderea in luna iulie a primului flagship store la Brasov, iar extinderea pe piata internationala continua conform obiectivelor setate. In Ungaria exista deja 5 locatii 5 to deschise sau in curs de amenajare si deschidere, iar in urma unor analize riguroase vor fi testate treptat si alte piete, pe langa Marea Britanie, Franta si Belgia, unde brandul 5 to go este deja prezent.