Bauturi

Afaceri in crestere pentru Domeniile Ostrov si o productie de 9 milioane de litri de vin in 2022

Domeniile Ostrov, unul dintre liderii pietei vinului din Romania, a incheiat 2022 cu o cifra de afaceri de 45 de milioane de lei, ceea ce reprezinta o crestere de 12% fata de 2021.

Investitiile in tehnologie si calitatea solului permit brandului Domeniile Ostrov sa produca o gama variata de vinuri pentru toate gusturile. Vinurile populare, cu un pret accesibil, sunt preferate la petrecerile romanilor, roseurile si vinurile albe fiind cele mai cautate. De aceea, dupa o productie de 9.000.000 litri de vin in 2022, Domeniile Ostrov mentin ritmul de crestere in primul trimestru din 2023.

Investitiile masive in tot ce inseamna Domeniile Ostrov, de la vie la tehnologii de ultima generatie, se ridica la peste 40 de milioane de euro. Compania detine un areal viticol de 1.200 de hectare in judetul Constanta, DOC Oltina si IG Terasele Dunarii si 200 de hectare vita de vie cu struguri de masa.

Legio Roze Feteasca Neagra, Naiada roze Syrah, Art Folclor roze sunt noile vinuri aparute in 2023. Principalele branduri vandute in retelele de mari magazine partere: Lidl, Kaufland, Metro, Cora, Auchan, si mai nou din luna mai Carrefour, sunt Gamele Naiada, Vinaria Ostrov, Vin Pelin, Premiat, Noe, Istros. Cu aceste vinuri, Domeniile Ostrov a luat de-a lungul timpului zeci de medalii de aur, argint si bronz la cele mai mari concursuri internationale de profil.

Pentru cei care apreciaza taninurile catifelate, Domeniile Ostrov propune o serie de vinuri din categoriile premium si premium plus, cum ar fi Naiada, Ritual sau Legio. Acestea sunt premiate frecvent la cele mai prestigioase concursuri de profil la nivel mondial.

De exemplu, in 2021, vinurile Legio, vinuri nobile (albe si rosii) din categoria premium plus, au primit doua medalii de aur la concursul Gilbert&Gaillard si o medalie de bronz la prestigiosul concurs Decanter, in timp ce in 2022 au obtinut o medalie de aur la concursul Mundus Vini si o medalie de argint la concursul Decanter. Iar, in 2023, vinul Naiada – Sauvignon Blanc a castigat medalia de aur la Vinarium International Wine Contest.

“Toate vinurile noastre se bucura de aprecierea clientilor, dar cele mai cautate sunt roseurile, asa ca soiurile de struguri rosii sunt cele care ne-au adus recunoasterea pe piata, atat la vinurile rosii, cat si la roseuri. In plus, noi ne mandrim cu Feteasca Neagra, ambasadorul vinurilor romanesti, este sortimentul cu care am avut cel mai mare succes in ultimul an. Acesta se dezvolta foarte frumos in arealul din Ostrov si, datorita tehnologiei de vinificatie si a priceperii oenologilor, obtinem un vin de invidiat”, declara Oana Belu.

Asadar, achizitiile din zona HORECA au revenit cel putin la nivelul anului 2019, datorita unei mari forte de vanzari, a sortimentelor noi de vinuri aparute dar si datorita magazinelor partenere.

Tot mai multe domenii, au ca angajati muncitori straini, mai ales cei din zona Asiei. Sunt probleme mari cu forta de munca in Romania, de aceea singura solutie este recrutarea angajatilor straini, iar aceasta se regaseste si in cadrul Domeniile Ostrov.

”Nici la noi nu a fost inca rezolvata problema fortei de munca, dar incercam sa o rezolvam cu forta de munca din strainatate”, declara Aurel Stefan, director comercial Domeniile Ostrov.