Mars vrea sa ajunga la afaceri globale cu inghetata de un miliard de dolari

Mars Inc., unul dintre cei mai mari producatori mondiali de ciocolata, l-a recrutat pe managerul american Anton Vincent pentru a conduce afacerile cu inghetata ale companiei, cu obiectivul de a transforma aceasta divizie intr-o afacere de un miliard de dolari in 2030, transmite Bloomberg.
“Inghetata este o piata de aproximativ 80 de miliarde de dolari la nivel mondial si, pana in 2030, va ajunge la aproximativ 100 de miliarde de dolari. Vedem o oportunitate reala, in mod clar in SUA, dar si la nivel mondial”, a declarat Anton Vincent cu prilejul unei conferinte organizate la Chicago.
Producatorii de dulciuri, cum este Mars, incearca sa profite de cresterea cererii pentru dulciuri congelate, in contextul in care cheltuielile consumatorilor pentru rasfaturi rezista in pofida inflatiei.
Potrivit firmei de cercetare Euromonitor International, vanzarile globale de inghetata au crescut cu 16% in ultimii cinci ani si sunt asteptate sa creasca cu alte 35% pana in 2027.
Mars este prezent pe piata inghetatei de mai mult de trei decenii dar potrivit lui Anton Vincent a devenit cu adevarat serios cu privire la cresterea cotei de piata abia in ultimii patru ani.
Grupul american a deschis recent o fabrica in China, care se adauga facilitatilor de productie de dulciuri inghetate pe care le are in Franta si la Chicago (SUA).
Printre competitorii Mars pe segmentul inghetatei se numara Unilever, cu o cota de piata de 20%, Nestle SA, cu o cota de 10%, si General Mills Inc., cu o cota de 4%.
Mars mizeaza pe crestere in zonele unde are deja fabrici de inghetata, precum si pe pietele emergente. Compania se va concentra in prima faza pe extinderea marcilor pe care le detine dar nu exclude posibilitatea unor achizitii. “Cu siguranta vrem sa investim in noi locatii. Si daca se intampla sa vina la pachet cu o potentiala achizitie, eu cred ca asta este ceva ce va trebui sa luam in considerare”, a spus Anton Vincent.
Mars, care are vanzari anuale de 45 de miliarde de dolari, a putut sa majoreze preturile insa Vincent a precizat ca transferul acestor costuri pe seama retailerilor si consumatorilor este din ce in ce mai dificil. In perioada economice dificile, producatorii de dulciuri recurg in mod traditional la promotii pentru a stimula vanzarile. Vincent a precizat ca Mars se uita la designul ambalajelor si produselor pentru a identifica alte modalitati car sa ofere valoare consumatorilor.