Nestle: Majoritatea romanilor isi gatesc mancarea acasa pentru cele mai importante mese ale zilei

Pandemia, restrictiile de circulatie si limitarea interactiunii fizice au crescut considerabil frecventa de gatit acasa a romanilor, ceea ce a produs o crestere proportionala a consumului de condimente. Cererea de condimente, dar nu numai, a fost stimulata de faptul ca romanii iubesc mancarea gustoasa facuta în casa. Sondajele derulate de Nestlé Romania au evidentiat ca 76% dintre romani îsi gatesc mancarea acasa pentru cele mai importante mese ale zilei, pranz si cina.
Jumatate dintre romani consuma supe si ciorbe de cel putin 4 ori pe saptamana, frecventa consumului de supe si ciorbe este mai mare în randul familiilor cu copii, conform studiilor realizate de Nestlé si agentia de research Masmi la începutul acestui an. 7 din 10 romani gatesc supele si ciorbele acasa, de la zero, pe cand 26% folosesc adesea cuburi de condimente pentru baza de supa. 38% consuma cateodata supe instant sau la plic, 12% fiind cei care consuma acest tip de supe mai frecvent.
Toti acesti împatimiti ai gatitului, si mai ales gospodinele romance, pot alege dintre cele 60 de produse sub brandul MAGGI, detinut de Nestlé, si care este prezent în tara noastra înca din 1993.
În prezent, produsele MAGGI sunt disponibile în urmatoarele segmente: baza pentru mancaruri (MAGGI Secretul Gustului si MAGGI Bors), cuburi (MAGGI cuburi si baza lichida), taietei sau fidea (MAGGI Fidelicios, MAGGI Magic Asia), amestecuri de condimente (MAGGI Ideea zilei sosuri pentru Paste si Carne) si supe (MAGGI Supe clare si creme).
„Cel mai bine vandut si cel mai îndragit produs de catre consumatorii nostri este cu siguranta MAGGI Secretul Gustului. Este un produs cu care noi am început în 2002 si, de atunci pana în ziua de astazi, am construit o adevarata conexiune cu consumatorii nostri, care au devenit o adevarata inspiratie pentru noi”, spune Roxana Basaraba, Senior Brand Manager South East Market Food MAGGI Seasoning & Bouillons at Nestlé.
„MAGGI se adreseaza unui public larg de consumatori, cuprins între varstele 20 – 55 ani, dar nu numai. De regula, consumatorii tineri prefera solutiile rapide, si de aceea, cel mai cautat produs de catre tineri din portofoliul nostru este MAGGI Fidelicios pentru ca ofera exact ce au ei nevoie: o masa buna în doar 5 minute”, completeaza Roxana Basaraba.
Si pentru ca gusturile se schimba încontinuu, iar Nestlé tine pasul cu toate aceste schimbari, în ultima perioada au fost lansate mai multe noutati, precum MAGGI Supa Crema de Ciuperci si MAGGI Supa Crema de Rosii, iar în segmentul de amestecuri de condimente MAGGI Idea Zilei avem doua noi produse pentru retete cu sosuri albe, si anume, MAGGI IDEEA ZILEI Pui sos cremos cu ierburi si MAGGI IDEEA ZILEI Pui sos cremos cu usturoi.
Tot în zona inovatiei si a alinierii cu tendintele moderne, Nestlé Romania adreseaza tot mai bine segmentul romanilor care vor sa urmeze o alimentatie mai sustenabila si sa reduca consumul de carne de carne si produse animale. Conform unei analize de piata si tendinte facuta în 2021 în cadrul proiectului european Smart Protein, 40% dintre romani se declarau flexitarieni, ceea ce înseamna ca încearca sa mai reduca consumul de carne si sa manance mai multe alimente pe baza de proteine vegetale.
Pentru ei, dar si pentru vegetarieni si vegani, precum si cei care încearca sa aiba grija de mediu începand chiar cu ceea ce pun în farfurie, Nestlé Romania a lansat în martie GARDEN GOURMET® Sensational Burger si GARDEN GOURMET® Nuggets, produse pe baza de ingrediente si, mai ales, proteine de origine vegetala (plant based), disponibile pentru început în magazinele Kaufland, Mega Image si Carrefour.
„Încercam sa sustinem toti consumatorii, fie ca sunt obisnuiti cu o alimentatie bazata pe plante sau vor sa faca trecerea la o alimentatie mai echilibrata, în care alimentele de origine animala si, mai ales carnea, au o pondere mai mica, cu atat mai mult cu cat 29% dintre romani spun ca nu consuma deloc mancaruri pe baza de plante”, explica Roxana Basaraba, Senior Brand Manager South East Market Food MAGGI Seasoning & Bouillons at Nestlé.
Aproximativ 4 din 10 consumatori si-au exprimat intentia ferma de a consuma produse de origine vegetala în viitor, si mai mult de o treime, majoritatea femei, îsi exprima dorinta de a creste consumul de alimente pe baza de plante.