Vanzarile producatorului de ciocolata Lindt & Sprüngli au crescut cu 10,8% anul trecut

Grupul elvetian Lindt & Sprüngli, producatorul bomboanelor de ciocolata Lindor si al faimosilor iepurasi de ciocolata inveliti in folie de aur, a anuntat o crestere a profitului in 2022 si de asemenea majorarea dividendelor, in pofida unui an dificil in care inflatia a afectat apetitul consumatorilor pe o serie de piete importante, transmite Reuters.
Vanzarile Lindt & Sprüngli au inregistrat anul trecut o crestere organica de 10,8%, pana la 4,97 miliarde franci, in timp ce profitul net a crescut pana la 569,7 milioane franci (612,78 milioane dolari), peste asteptarile analistilor care mizau pe un rezultat net de 566 milioane franci.
In aceste conditii, compania a propus un dividend de 1.300 de franci pe actiune, in crestere fata de 1.200 de franci anul trecut.
Intr-un comunicat de presa, Lindt & Sprüngli a subliniat ca este pregatit pentru continuarea actualelor conditii economice, caracterizate prin inflatie si volatilitate ridicata, pe majoritatea pietelor pe care opereaza. Compania mizeaza pe o crestere a vanzarilor cuprinsa intre 6% si 8%, in pofida unui context inflationist.
Anul trecut, Lindt & Sprüngli a majorat preturile cu aproximativ 4% ca urmare a cresterii costurile cu ambalajele si materiile prime, precum lapte si zahar, necesare pentru a produce ciocolata.
In conditiile in care presiunile pe partea de costuri vor continua sa reprezinta o provocare, Lindt ar putea decide o noua majorare in acest an.
“Ma astept ca majorarea preturilor sa fie una comparabila cu cea de anul trecut”, a declarat Adalbert Lechner, care in luna octombrie a anului trecut a preluat postul de director general la Lindt & Sprüngli.