Analiza

Mondelez: Consumatorii prefera tot mai mult gustarile in locul meselor principale

Mondelez International a anuntat lansarea celui de-al patrulea raport anual State of Snacking, un studiu global privind tendintele de consum care analizeaza perspectivele anuale privind modul in care consumatorii iau decizii in materie de gustari. Raportul din acest an exploreaza modul in care provocarile economice actuale afecteaza alegerile consumatorilor in materie de snacking, in intreaga lume – majoritatea respondentilor continuand sa acorde prioritate gustarilor, in ciuda cresterii costurilor si a provocarilor economice.

Dezvoltat in parteneriat cu The Harris Poll, raportul urmareste atitudinile si comportamentele in materie de gustari in randul a mii de consumatori intervievati in 12 tari, pentru al patrulea an consecutiv. Aceste constatari ilustreaza rolul extins al gustarilor – gustarile inlocuiesc din ce in ce mai mult mesele traditionale in viata consumatorilor. Printre constatarile cheie se numara faptul ca, in intreaga lume, consumatorii iau gustari:

Zilnic – Gustarea este un element de baza – 71% dintre consumatori iau gustari cel putin de doua ori pe zi.

Cu atentie – 78% dintre consumatori declara ca isi iau timpul necesar sa savureze gustarile delicioase, iar 61% spun ca isi fac timp pentru a portiona gustarile inainte de a le manca.

Frecvent – Consumatorii inlocuiesc din ce in ce mai mult mesele cu gustari, 55% dintre ei declarand ca este mai probabil sa manance o gustare atunci cand este momentul celor trei mese principale.

Sustenabil – Reducerea deseurilor este o prioritate de top, sapte din 10 consumatori spunand ca acorda prioritate gustarilor care au mai putine ambalaje si 72% spunand ca de obicei le recicleaza.

“Consumatorul din ziua de azi este mai constient ca niciodata de impactul consumului sau – iar acest lucru include sanatatea si starea de bine, precum si impactul asupra planetei”, a declarat Martin Renaud, Chief Marketing and Sales Officer la Mondelez International.

Sondajul subliniaza tendinta consumatorilor de a cauta gustari care sa satisfaca diferite nevoi din viata lor. Marea majoritate a declarat ca ia gustari in mod regulat pentru a se recompensa (78%) si pentru un sentiment de confort (77%), incluzand majoritatea covarsitoare a milenialilor (85% pentru ambele motive). Sondajul arata si importanta recunoasterii brandurilor, 67% dintre acestia afirmand ca ar cumpara mai putine gustari din marcile de gustari preferate decat mai multe din alternative generice, indiferent de costuri.

“Raportul nostru “State of Snacking” confirma faptul ca, in aceste vremuri dificile, consumatorii din intreaga lume considera gustarile lor preferate drept rasfaturi accesibile si necesare”, a declarat Dirk Van de Put, presedinte si CEO al Mondelez International. “Snacking-ul continua sa fie o modalitate prin care consumatorii se conecteaza sau se bucura de un moment de incantare in timpul zilei, demonstrand si mai mult convingerea noastra ca fiecare gustare poate fi savurata intr-un mod constient.”

Sondajul vine in completarea informatiilor diverse pe care Mondelez International le detine in materie de snacking – inclusiv tendintele macroeconomice din mai multe surse care contureaza viitorul snacking-ului si valideaza focusul companiei pe furnizarea snack-ului potrivit, pentru momentul potrivit, fabricat in mod responsabil.

Cu venituri de aproximativ 29 de miliarde de dolari in 2021, Mondelez International conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale si locale de referinta, precum biscuitii OREO, belVita si LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka si Toblerone; bomboanele Sour Patch Kids si Clif Bar.

Raportul State of Snacking din 2022 poate fi consultat aici.