Analiza

Peste 2 miliarde de cesti de cafea sunt consumate zilnic, in toata lumea

Asociatia Romana a Cafelei (ARC) a prezentat cel mai recent raport emis de Federatia Europeana a Asociatiilor Nutritionistilor (EFAD) si preluat de catre Institutul pentru Informatii stiintifice despre cafea (ISIC) potrivit caruia aproape doua treimi (62%) dintre nutritionistii europeni considera ca un consum moderat de cafea are beneficii clare asupra sanatatii, în vreme ce 86% sunt de acord ca aportul regulat si moderat este asociat cu o îmbunatatire a performantei generale în sport.

Sondajul a fost completat de 585 de nutritionisti din 26 de tari europene care au contact direct cu pacientii si ofera date noi despre gradul de constientizare actual si atitudinile în ceea ce priveste consumul de cafea din perspectiva medicala.

Peste 2 miliarde de cesti de cafea sunt savurate în fiecare zi la nivel mondial si, în acest context, studii nou efectuate pentru a afla rolul potential al cafelei asupra sanatatii au sugerat un posibil „efect de protectie” în legatura cu o serie de boli netransmisibile, în special cu cele cu o componenta inflamatorie. În timp ce înca se studiaza detaliile care stau la baza acestei asocieri, cafeaua continua sa fie un considerent important pentru profesionistii din domeniul sanatatii atunci cand vorbesc despre aspectele unui stil de viata sanatos.

Cafeaua ramane o bautura populara la nivelul Europei, 43% dintre acestia raportand ca pacientii consuma pana la 3 cesti de cafea pe zi si, respectiv, 3-5 cesti pe zi, niveluri de consum care corespund recomandarilor Autoritatii Europene pentru Siguranta Alimentelor (EFSA)3.

62% dintre nutritionistii chestionati au recunoscut o asociere pozitiva cu aspecte ce tin de performanta mentala si fizica, inclusiv o vigilenta îmbunatatita (86%), stare îmbunatatita (61%), îmbunatatire a performantei sportive generale (69%) si au fost de acord ca un consum de cafea poate fi benefic pentru activitatea fizica (51%). Aceste concluzii reflecta un sondaj realizat anterior de ISIC asupra consumatorilor în timpul pandemiei în 2020.