Retail

Parteneriatele dintre Lidl si producatorii romani de fructe si legume, in crestere cu 43%

Lidl Romania continua sa sustina economia locala prin cresterea cantitatii de produse romanesti la raft: astfel, volumul de fructe si legume romanesti achizitionate de retailer a crescut cu peste 8% fata de anul financiar anterior, cantitatea totala depasind 129.098 de tone pe parcursul intregului an.

Mai mult, retailerul a crescut si numarul de furnizori si producatori romani de fructe si legume, cu 43% fata de anul anterior, dar si numarul de furnizori de produse din Romania pentru intreg sortimentul Lidl, cu 5% in plus in anul financiar 2021 fata de anul precedent.
Totodata, Lidl Romania continua sa sprijine producatorii locali prin facilitatea exportului de produse autohtone catre magazinele Lidl din Europa, in valoare de 65 milioane euro, in 2021.

In plus, prin inlocuirea caserolelor pentru peste 70 din produsele din carne proaspata, de la furnizori romani, Lidl a redus cantitatea de plastic folosita cu 200 de tone, iar cea de absorbant cu 49 de tone.

Datele au fost extrase din cel de-al cincilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, pentru anul financiar 2021 (1 martie 2021 – 28 februarie 2022) si publicat pe corporate.lidl.ro.

Lidl continua prezentarea transparenta a masurilor luate pentru crearea unui viitor mai bun, prin lansarea celui de-al cincilea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2021 – 28 februarie 2022. Sub umbrela Responsabili pentru noi fapte pentru un viitor mai bun, documentul include masuri si actiuni concrete de sustenabilitate ale companiei, cu evolutii si rezultate masurabile, si impact real in societate, economie sau mediu.

Raportul este structurat pe cele 4 domenii de responsabilitate Lidl: 1. Resurse, 2. Lantul de aprovizionare, 3. Operatiuni, 4. Clienti, iar, fiecare masura, rezultat sau obiectiv de dezvoltare durabila din raport este o contributie concreta la crearea unui viitor mai bun si la pastrarea echilibrului intre dezvoltarea economica, sprijinul oferit comunitatilor din care face parte si protejarea mediului. De la investitii in dezvoltarea producatorilor locali, masuri de reducere a cantitatii de plastic puse in circulatie, de reducere a emisiilor provenite din activitatea de transport, si pana la cresterea portofoliului de produse sustenabile sau investitii in dezvoltarea profesionala a angajatilor, cel de-al cincilea raport de sustenabilitate Lidl Romania este o radiografie a investitiilor retailerului in dezvoltarea durabila.

Principalele rezultate inregistrate in cel de-al cincilea raport de sustenabilitate Lidl Romania, pentru anul financiar 2021 (1 martie 2021 – 28 februarie 2022), sunt:

Resurse
Materii prime sustenabile si actiuni de sustinere a producatorilor in cultivarea sustenabila a materiilor prime.
• Toate produsele marca proprie ce contin cacao au in proportie de 100% cacao certificata de Rainforest Alliance, Fairtrade, Fairtrade Cacao Program si Bio.

Obiective pana la sfarsitul anului financiar 2022:
• Atingerea unei rate de certificare de 50% a materiilor prime pentru ceaiurile din plante si fructe, prin certificarile Rainforest Alliance, Fairtrade sau Bio.
• Obtinerea unei certificari de 100% a materiilor prime pentru ceaiul verde, negru si rooibos, atestate prin certificarile Rainforest Alliance, Fairtrade sau Bio, cu conditia ca materia prima sa fie disponibila in locul de origine, la calitatea dorita.
• Utilizarea in productia alimentelor marca proprie doar a uleiului (de samburi) de palmier segregat conform certificarii RSPO.

Lantul de aprovizionare
Reducerea emisiilor poluante in activitatile de transport
• Lidl colaboreaza cu furnizori care au in flota de transport marfa primul camion 100% electric din Romania. Mai mult, inca din 2020, 100% din camioanele de transport marfa sunt echipate cu motoare Euro 5 si Euro 6.

Reducerea cantitatii de plastic puse in circulatie
• Prin inlocuirea caserolelor pentru peste 70 din produsele din carne proaspata de la furnziori romani, Lidl a redus cantitatea de plastic folosita cu 200 de tone, iar cea de absorbant cu 49 de tone, noile ambalaje putand fi colectate cu celelalte deseuri din plastic si reciclate in proportie maxima.
• Un numar de 3 produse de carne de vita sunt ambalate in carton plat (flatboard), in loc de caserola plastic, ceea ce reprezinta o reducere de 36% a cantitatii de plastic pe acest segment.
• Obiectivul de a nu mai folosi plastic negru la ambalarea produselor marca proprie negociate local a fost indeplinit si a crescut capacitatea acestor ambalaje de a fi reciclate.
• In iulie 2021, Lidl a introdus in sortimentul sau de produse marca proprie si produse neutre din punct de vedere climatic.

Operatiuni
Protectia mediului – Eficientizarea activitatilor de transport pentru a avea un impact negativ asupra mediului
• Numarul de masini mild hybrid reprezinta 20% din flota de transport Lidl, in anul 2021. Obiectivul este ca pana la finalul anului financiar 2022, 55% din parcul actual sa fie compus din masini cu motoare mild hybrid.

Protectia mediului – Recuperarea deseurilor
• 768,7 tone de produse alimentare care nu au putut fi donate, au fost directionate pentru a fi folosite la o statie de biogaz, evitand astfel sa devina deseuri menajere.
• 92 dintre magazinele Lidl erau dotate la finalul anului financiar 2021 cu aparate de colectare selectiva automata.
• Peste 53.520 tone de deseuri reciclabile au fost trimise la centrele de reciclare. Printre materialele care au fost colectate de companie, in cadrul retelei, au fost folie si plastic, carton si hartie, fier, lemn, baterii si deseuri provenite din echipamente electronice si electrice.

Conservarea resurselor – Eficientizarea consumului si utilizarea de energie verde
• 98% din energia electrica provine din surse regenerabile.
• La finalul anului financiar 2021, 44% dintre magazinele Lidl erau monitorizate la distanta pentru consumul de apa.
• Conform certificatului emis de CHEP, prin serviciul de folosire in comun a paletilor reutilizabili, Lidl a contribuit la: salvarea de la taiere a 793 de copaci (peste 23% mai mult fata de anul anterior), reducerea gradului de poluare cu 1.051.947 kg eCO₂ (peste 31% mai mult fata de anul anterior) si la reducerea cantitatii de deseuri cu 85.584 kg (peste 18% mai mult fata de anul anterior).

Extinderea sustenabila a retelei de magazine
• Toate cele 29 de magazine deschise in ciclul curent de raportare au fost dotate cu statii de incarcare a masinilor electrice.
• Lidl a montat panouri fotovoltaice pe 5 noi magazine, iar angajamentul sau este ca aceasta practica sa fie continuata in cazul tuturor magazinelor nou deschise, care permit din punct de vedere tehnic montarea panourilor.

Combaterea risipei alimentare
• Lidl a donat 530 de tone de produse alimentare, 208 de tone de produse nealimentare si 470 de tone de hrana pentru animale catre reteaua Bancilor pentru Alimente din Romania si catre ONG-uri care administreaza adaposturi pentru animale.

Clienti
Investitii in societate Pentru un viitor mai bun
• Valoarea investitiilor sociale a fost de peste 35.000.000 de lei, in programe de protejare a mediului, educatie, dezvoltarea serviciilor de urgenta, in dezvoltarea comunitatilor si parteneriate strategice.

Sustinerea producatorilor locali si cresterea prezentei produselor romanesti la raft
• 65 milioane euro este valoarea produselor exportate de furnizorii romani catre magazinele Lidl din Europa, cu 16% mai mult decat anul precedent (56 milioane de euro).
• 43% este cresterea numarului total al producatorilor locali de fructe si legume care au gasit in Lidl o piata de desfacere pentru ei.
• Numarul furnizorilor de produse din Romania pentru intregul sortiment a ajuns la 447 in 2021, cu 5% fata de anul precedent (424).
• 129.098 tone de legume si fructe produse local au fost disponibile la raft (fata de 118.635 tone in anul financiar trecut).
• 67% dintre produsele din Piata Lidl au provenit de la furnizori locali in varf de sezon (iulie-august 2021).
• 3.249 de articole romanesti se afla in intreg sortimentul Lidl, de asemenea in crestere cu 5% decat in anul precedent.

Cel de-al cincilea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2021 – 28 februarie 2022, a fost elaborat avand la baza metodologia GRI Standards, dezvoltata de organizatia Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de realizarea a rapoartelor de sustenabilitate. Demersurile inscrise in document sunt in linie cu strategia de dezvoltare a business-ului intr-un mod sustenabil si contribuie totodata la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila ale Natiunilor Unite.