Retail

Carrefour majoreaza investitiile si accelereaza expansiunea in domeniul comertului electronic

Cel mai mare retailer european, Carrefour, va imbunatati expansiunea in domeniul comertului electronic, va reduce costurile si se va concentra pe generarea de numerar, ca parte a noii strategii a directorului general Alexandre Bompard de a accelera redresarea celui mai mare retailer european, in contextul inflatiei ridicate, transmite Reuters.

Grupul francez vrea ca in 2026 sa ajunga la un flux de numerar net de peste 1,7 miliarde de euro si la reduceri de costuri de patru miliarde de euro. Aceasta strategie va permite Carrefour sa plateasca dividende in numerar si sa le majoreze cu cel putin 5% pe an, in timp ce va continua politica de rascumparare de actiuni si va analiza oportunitatile de achizitii.

Pentru a-i ajuta pe consumatorii afectati de cresterea costului vietii, compania va majora ponderea produselor de marca proprie in vanzarile sale de alimente la 40% in 2026, de la 33% in 2022, si va accelera expansiunea magazinelor discount pe pietele sale cheie din Franta si Brazilia.

Ca rezultat, Carrefour a majorat tinta sa anuala de investitii la doua miliarde de euro, de la un nivel anuntat anterior de 1,7 miliarde de euro.

In majoritatea tarilor dezvoltate, inflatia a atins un nivel record in ultimele luni, in urma perturbarilor din lanturile de aprovizionare, provocate de pandemie, si a cresterii pretului energiei, dupa invadarea Ucrainei de catre Rusia.