Vanzarile Carrefour au crescut cu 19% in trimestrul trei din 2022

Cel mai mare retailer european, Carrefour, a raportat o crestere a vanzarilor cu 19% in trimestrul trei din 2022, la 23,72 miliarde de euro, desi consumatorii sunt afectati de inflatia ridicata, transmite DPA.
La magazinele deschise de peste un an, vanzarile au urcat cu 11,3%, reflectand cresterea in continuare a cotei de piata, mai a les pe pietele cheie din Franta si Spania.
“Intr-un mediu marcat de incertitudini ridicate si inflatie, care se concretizeaza in Europa, Carrefour demonstreaza capacitatea sa de a se adapta si robustetea modelului sau de afaceri”, a afirmat Alexandre Bompard, presedintele si directorul general al grupului francez.
Acesta a adaugat: “Grupul continua sa-si majoreze cota de piata in toate zonele sale geografice cheie, incepand cu Franta. Demonstram agilitate, in conditiile in care consumatorii isi adapteaza din ce in ce mai mult comportamentul la cumparaturi la noul mediu inflationist”.
De asemenea, Carrefour se asteapta acum ca la finalul lui 2022 fluxul de numerar sa fie “confortabil peste un miliard de euro”, dupa ce anterior previzionase “cel putin un miliard de euro”.
La magazinele deschise de peste un an, vanzarile in Franta au urcat cu 6,6%, iar cele din Spania cu 8,7%.
In majoritatea tarilor dezvoltate, inflatia a atins un nivel record in ultimele luni, in urma perturbarilor din lanturile de aprovizionare, provocate de pandemie, si a cresterii pretului energiei, dupa invadarea Ucrainei de catre Rusia.
Recent, Carrefour a anuntat ca va ingheta preturile la 100 dintre produsele sale, pentru a-i ajuta pe francezi sa faca fata cresterii inflatiei.
Decizia Carrefour vine dupa ce alte mari companii din Franta au luat masuri pentru a-i ajuta pe consumatori sa faca fata nivelului record al inflatiei, in contextul presiunilor Guvernului de la Paris.
Carrefour va ingheta preturile pana la 1 noiembrie la o varietate de produse, de la alimente la produse sanitare si imbracaminte.