Romanii au inceput sa se indrepte din ce in ce mai mult spre magazinele de tip discount

Romanii incep, tot mai mult, sa caute marci in magazinele cu discount, conform rezultatelor analizate de catre Departamentul de Data Intelligence din cadrul unei agentii de marketing si comunicare.
Potrivit sursei citate, pentru categoria produselor de ingrijire a locuintei, mai putin de 3% dintre respondenti nu au remarcat cresterea preturilor in ultimele sase luni.
In ceea ce priveste masurile luate, 36% si-au cautat brandurile preferate, cu preturi mai mici, in magazine tip discounter, iar doar 19% au ales sa schimbe brandul utilizat de obicei cu unul mai ieftin sau cu o oferta de pret la raft, arata datele Leo Burnett Bucharest.
La categoria de produse lactate, 10% din totalul celor chestionati au declarat ca, desi au observat cresterea preturilor, nu si-au schimbat obiceiurile de cumparare, insa 25% au ales sa reduca frecventa sau cantitatile cumparate, pentru a continua sa consume brandurile favorite in acelasi buget lunar.
Conform analizei, in cazul berii, comportamentul oamenilor din lunile de vara a fost mai relaxat, iar schimbarile in obiceiurile de cumparaturi au fost mai putin corelate cu cresterea inflatiei. O pondere de 38% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani, afirma ca masura cea mai frecventa de eficientizare a bugetului a fost cumpararea la bax, pentru un pret per produs mai mic. “Odata cu incheierea verii, insa, oamenii au inceput sa se mute catre magazinele tip discounter, in proportie de 30%”, se mentioneaza in cercetare.
Patru din zece (40%) respondenti isi pastreaza loialitatea pentru restaurantele preferate, pe fondul unei reduceri a frecventei de consum. De asemenea, in aceasta categorie s-a observat unul dintre cele mai mari procente de respondenti care nu si-au schimbat comportamentul in ciuda cresterii preturilor (19%).
Publicis Groupe Romania, prezent de peste 25 ani pe piata locala, este cel mai mare grup de marketing, comunicare si transformare digitala din Romania, cu un portofoliu in care se afla unele dintre cele mai puternice agentii de marketing si comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom si Spark Foundry.