Brandul romanesc 5 to go intra in top 10 lanturi de cafenele din Europa

Brandul romanesc 5 to go a intrat in top 10 lanturi de cafenele din Europa, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta, a anuntat compania.
De altfel, 5 to go inregistreaza a doua cea mai spectaculoasa crestere din Europa in numar absolut de locatii deschise, cu 107 cafenele noi intr-un an, o crestere de 44.6% fata de anul anterior, cand se clasa pe locul 12.
Aceasta evolutie se reflecta in detinerea unei cote de piata de 48,7% pe segmentul lanturilor de cafenele in Romania pentru anul 2021.
Si in 2022, ritmul de crestere sustinuta s-a mentinut, depasind pragul de 400 unitati la nivel national, cu o medie de 16 cafenele noi deschise in fiecare luna. Previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup sa ajunga la 24 milioane euro, aproape dublu fata de anul trecut si de aproape 4 ori mai mare decat valoarea din 2020.
“5 to go a pornit in 2015, cu viziunea unei zile in care toti romanii beau o cafea de calitate, la un pret corect. Pana acum, sunt peste 5 milioane de romani care au baut cel putin o cafea in reteaua noastra, iar asta ne aduce aproape de acest moment. Rezultatele obtinute pana acum ne plaseaza pe o pozitie castigatoare, insa de acum ne indreptam spre un maraton, ce necesita un ritm sustinut in urmatorii 5 ani, care sa ne ajute sa atingem pragul de 1.000 de cafenele la nivel local. In maraton, nu viteza startului, ci anduranta este esentiala, iar aceasta deriva, in cazul nostru, din adaptabilitate, din flexibilitate si creativitate. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori, care zilnic fac ca acest brand sa castige increderea a zeci de mii de consumatori. Ei ne aleg, pentru ca acest brand este nu numai un produs pe gustul lor, ci si si un furnizor de servicii, iar calitatea serviciilor 5 to go este definita de barista, de zambetul cu care sunt intampinati, de atmosfera prietenoasa din cafenea”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Pentru urmatorii 5 ani, pilonii pe care se construieste dezvoltarea sunt expansiunea regionala, catre localitati cu cel putin 10.000 de persoane, consolidarea prezentei internationale, pietele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discutii deschise, dar si cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum si continuarea construirii prezentei in retail si a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go, ca urmare a identificarii de trenduri cu potential.