Agricultura

Profitul Agroland Agribusiness a crescut cu 53% in primul semestru din 2022

Agroland Agribusiness a inregistrat in primul semestru al acestui an un profit net de 1,2 milioane lei, in crestere cu 53% fata de cel din perioada similara din 2021.

Veniturile din exploatare au fost in primele sase luni din 2022 de 25,9 milioane de lei (plus 87%), iar EBITDA de 2 milioane de lei (plus 108%).

‘Listarea pe piata AeRO ne-a adus numeroase beneficii, dar ne-a si impulsionat sa ne dorim mai mult, sa cream noi oportunitati de inovare si dezvoltare. Rezultatele inregistrate in primele sase luni ale anului se datoreaza echipelor noastre care au fost extrem de active si productive. Investitiile realizate in prima jumatate a anului 2022, in extinderea echipei si dezvoltarea portofoliului de produse, vor aduce rezultate in cel de-al doilea semestru al anului, iar acestea vor fi vizibile atat la nivelul cifrei de afaceri, cat si la cresterea profitabilitatii afacerii. In acest context, reconfirmam bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2022: vanzari nete de 47,9 milioane de lei, EBITDA de 4,3 milioane de lei si profit net de 3,4 milioane de lei’, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

Cea mai mare crestere la nivelul cifrei de afaceri a fost inregistrata la fertilizanti, care au crescut cu 113% in primele sase luni din 2022 , pana la 10,8 milioane de lei. A doua cea mai importanta crestere a fost inregistrata la nivelul pesticidelor, care s-au majorat cu 4%, pana la 9,3 milioane de lei, urmata de vanzarea de seminte, cu 6,6 milioane de lei, o crestere cu 39%. In aceasta perioada au crescut si preturile la produsele vandute in comparatie cu anul trecut. In plus, in cel de-al doilea trimestru al anului, compania a demarat activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 3,1 milioane de lei.

In primul semestru din 2022, compania s-a axat pe extinderea portofoliului de produse. Astfel, compania si-a extins gama de produse sub marca proprie si a initiat si finalizat demersurile pentru dezvoltarea de noi soiuri de grau, orz si orzoaica, care vor fi comercializate sub marca proprie.

‘In ciuda provocarilor legate de seceta, precum si datorita selectiei atente a fermierilor cu care colaboram si carora le livram produse, nu intampinam probleme la incasarea creantelor. Majoritatea creantelor au scadenta la 30 iulie 2022 si 30 septembrie 2022, iar in acest moment, cele cu scadenta la finalul lunii iulie au fost incasate in proportie de 95%. Obiectivul nostru pentru acest an este ca valoarea creantelor sa nu depaseasca 55% din cifra de afaceri. Credem ca acest prag este unul sanatos pentru afacere si ne protejeaza impotriva unui risc major de neincasare, care ar putea avea un impact negativ asupra continuitatii afacerii noastre. Avand in vedere nivelul de incasari din prezent, suntem in continuare optimisti, chiar daca acest an agricol va fi unul dificil’, a adaugat Florin Radu.

Pentru a doua parte a anului, compania are in plan extinderea in noi zone prin marirea echipei de vanzari si dezvoltarea departamentelor de Trading si Logistica. De asemenea, va continua sa se axeze pe dezvoltarea de produse exclusive, atat pe partea de nutritie, cat si pe cea de protectie a plantelor.

Actiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti incepand cu data de 15 iunie 2021 si se tranzactioneaza sub simbolul AAB. In prezent, compania are o capitalizare de piata de peste 38 milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenoriala romaneasca, specializata in vanzarea de inputuri pentru agricultura. Compania activeaza in acest moment in zona de sud a tarii, respectiv in judetele Dolj, Olt, Mehedinti, Arges, Teleorman, Valcea, Gorj, Dambovita, Ilfov, Ialomita, Calarasi, Tulcea, Braila si Constanta. Principalele inputuri agricole comercializate sunt fertilizantii, pesticidele, semintele si combustibilii.

In plan secundar, compania este implicata si in trading-ul cu cereale, activitate prin care achizitioneaza cereale de la fermieri si le valorifica catre traderii mari care opereaza doar in puncte fixe sau doar in porturi.