Bauturi

La Fantana investeste 2 milioane de euro la fabrica din Talmaciu

La Fantana, lider pe piata B2B de servicii de apa din Romania, companie detinuta de fondul de investitii suedez Oresa Ventures si de antreprenorul roman Cristian Amza, anunta intrarea in functiune a unei linii de imbuteliere 100% automatizate la fabrica din Talmaciu, judetul Sibiu.

Investitia de 2 milioane de euro va eficientiza procesul de imbuteliere a apei in doua tipuri de ambalaj – apa de izvor in bidoane reutilizabile de 19 litri (pentru dozatoarele in sistem watercooler) si apa de izvor in sticle reutilizabile de 8 litri, destinate segmentului rezidential si livrate prin comanda online. Noua linie de productie, mult mai rapida, este complet automatizata si simplifica procesul de imbuteliere prin preluarea actiunii de incarcare si descarcare a recipientelor cu apa.

In 2021, grupul La Fantana a atins o cifra de afaceri de 48 de milioane de euro, in crestere fata de anul precedent, cand a inregistrat 44 de milioane de euro. Dezvoltarea companiei faciliteaza, de la an la an, investitiile in proiecte durabile, bazate pe tehnologii performante, in vederea eficientizarii proceselor operationale. Investitia vine sa demonstreze deopotriva puterea financiara a grupului si proactivitatea acestuia in initiative care raspund nevoilor economice, sociale si ecologice ale momentului.

Linia de imbuteliere recent tehnologizata beneficiaza de componente multiple, precum un robot tip „sniffer”, care verifica fiecare sticla reutilizabila inainte de spalarea si dezinfectarea acesteia. Robotul de tip „sniffer” percepe 19 mirosuri straine si are un sistem de detectie cu infrarosu, capabil sa recunoasca  posibile corpuri straine, impuritati si crapaturi de pana la 0,4 milimetri. Este o tehnologie de varf menita sa asigure cele mai inalte standarde de siguranta, reducand, in acelasi timp, interventia umana pe care-l presupunea anterior acest proces. In locul activitatilor fizice solicitante, angajatii vor prelua sarcina supravegherii fluxului operational si de pregatire a incarcarii si descarcarii sticlelor.

Noua linie de imbuteliere, produsa de compania italiana Bardi, dispune de doi roboti si dubleaza totodata capacitatea de imbuteliere pentru apa ambalata in sticlele reutilizabile de 8 litri. De asemenea, creste cu 40% capacitatea de imbuteliere pentru bidoanele de 19 litri. Linia de imbuteliere poate fi reconfigurata eficient pentru cele doua tipuri de ambalaje. Cu modificari minore ale componentelor de pe aceeasi linie si cu un software dedicat pot fi imbuteliate, alternativ, atat sticlele de 8 litri, cat si bidoanele de 19 litri. Configuratia permite alocarea eficienta a resurselor umane de timp si energie.

„Investitia de la Talmaciu se aliniaza deciziilor sustenabile de business ale companiei La Fantana, noua tehnologie asigurand un volum mai mare si mai eficient de productie, prin utilizarea unui consum energetic similar celui anterior, precum si un mediu de lucru sigur si mai confortabil pentru angajati”, declara Cristian Amza, CEO La Fantana. „Aceasta noua linie e un obiectiv atins in planul mai elaborat de dezvoltare a grupului, care include investitii majore, in echipamente si in oameni, pentru a putea satisface asteptarile clientilor nostri si a putea vorbi doar de superlative cand vine vorba de siguranta, performanta, eficienta si guvernanta La Fantana”, a mai precizat Cristian Amza.

La Fantana a introdus echipamente si sisteme mai eficiente nu doar la nivelul productiei, ci si la cele ale distributiei si consumului. Ambalajele de 8 si 19 litri sunt parte a unor servicii de livrare a apei ce presupun reutilizarea recipientelor si reducerea, implicit, a cantitatii de material plastic de unica folosinta consumat pentru una dintre nevoile fundamentale ale organismului, hidratarea.

Linia de imbuteliere asigura capacitatea necesara de productie, sprijinind planurile de dezvoltare ale companiei. La Fantana este lider de piata in segmentul B2B si continua sa inregistreze cresteri pe piata apei imbuteliate, destinata companiilor, in special in perioada actuala, marcata de apropierea consumului de volumele pre-pandemice. De asemenea, compania a intrat si in segmentul de piata destinat consumatorilor casnici, cu servicii special gandite pentru acestia – cel mai bun exemplu fiind apa de izvor livrata national, in sticla reutilizabila de 8 litri si in cutia bag-in-box de 10 litri, cu o simpla comanda pe magazinul online.