Legume

Miniconservele de legume Bonduelle au inregistrat vanzari triple in primul trimestru

Gama de miniconserve de legume Bonduelle a inregistrat, in primele patru luni ale acestui an, o triplare a volumului de vanzari comparativ cu perioada august-decembrie 2021 (de la lansarea gamei pana la finalul anului), conform datelor interne ale companiei.

”Performanta a aparut dupa ce anul trecut a fost dedicat unui proces sustinut de listari in majoritatea lanturilor de modern trade, dar si datorita pozitionarii strategice a noii game de produse (miniconserve de o singura portie de 106 ml, pre-gatite la abur si gata de utilizare in preparate sau pentru a fi consumate ca atare), cat si actiunilor de marketing derulate de producator de la lansare pana in prezent. Toate cele patru sortimente de miniconserve de legume au inregistrat cresteri ale volumelor comercializate in intervalul de referinta: fasole neagra (285%), naut (275%), quinoa (116%), respectiv porumb dulce (97%). In ansamblu, media avansului la nivelul intregii categorii de produs a fost de 193%, de asemenea in termeni de volum”, declara Florin Florescu, National Key Account Manager Bonduelle Romania.

Obiectiv strategic: combaterea risipei alimentare
„Succesul lansarii pe piata a sortimentelor de miniconserve de legume se datoreaza in primul rand adaptarii strategice a portofoliului de produse la evolutiile de piata din ultimii ani. Impactul evenimentelor succedate de la declansarea pandemiei de Covid-19 a dus la schimbari ale preferintelor si comportamentului de consum care sunt, probabil, permanente. La Bonduelle, preocuparea pentru o alimentatie sustenabila si sanatoasa, bazata pe alimente vegetale, reprezinta o orientare strategica, la fel ca si combaterea risipei alimentare. In contextul in care doar in Uniunea Europeana se arunca aproximativ 88 de milioane de tone de alimente in fiecare an, adica in jur de 20% din productia totala, reducerea acestei risipe este esentiala daca ne dorim un viitor mai bun. Astfel, miniconservele Bonduelle reprezinta o optiune sanatoasa, oferind sortimente de alimente vegetale, pre-gatite la abur pentru a-si pastra atat gustul, cat si calitatile nutritive, in portii unice, usor de folosit in preparate sau de consumat ca atare. Am lansat acest sortiment de produse cu gandul la familiile tinere, la persoanele care au timp limitat pentru gatit si, in general, la toti cumparatorii nostri care sunt preocupati de o alimentatie sanatoasa, cu grija fata de mediu”, explica Monica Rosu – Commercial Director pentru Romania si Bulgaria, Marketing Director South-East Europe.

Mostre distribuite gratuit si activari
Succesul de vanzari al miniconservelor Bonduelle se datoreaza si actiunilor de marketing derulate in sustinerea gamei incepand din toamna anului trecut. Printre acestea se numara o campanie de sampling derulata la sfarsitul lui 2021, prin intermediul aplicatiilor cu livrare la domiciliu, in cinci mari orase, care a constat in distribuirea a cate un mini-pachet cu fiecare comanda prin Glovo Express, in total fiind distribuite peste 20.000 de mostre de produs. Campania a fost sustinuta prin activari in-app, cumuland aproape 400.000 de impresii. Alte actiuni de sampling au fost derulate si intr-o serie de hipermarketuri din Capitala, prin intermediul automatelor (vending machines).

De asemenea, gama a beneficiat de o promovare 360, inclusiv printr-un spot TV dedicat si o serie de proiecte speciale. In mediul digital, promovarea de marketing a constat intr-o campanie de PR desfasurata sub hashtagul #PuneSiUnPicDeBonduelle, in parteneriat cu o serie de cunoscuti influenceri din online, bannere publicitare (programmatic ads), comunicare prin social media, publicarea de retete video pe YouTube si promovarea acestora in mediul online. Au fost organizate si activari traditionale (in-store displays, publicitate la POS), campanii regionale pe canalele de desfacere traditionale, cu premii garantate la casa de marcat la achizitia a doua produse din gama etc.

Pentru anul in curs, promovarea gamei de miniconserve Bonduelle include o campanie pe suporturi OOH (in derulare in acest moment), in proximitatea unor hiper- si supermarketuri din Ilfov si Bucuresti, dar si comunicare in social media si in mediul digital (postari, retete video etc.).

In oglinda cu campania de PR din primavara, se deruleaza in acest moment un PR blitz care implica influenceri, cu postari pe canalele proprii, inclusiv din social media, despre cum pot fi folosite miniconservele Bonduelle in mod creativ, dand frau liber imaginatiei culinare, sau, dimpotriva, accentuand caracterul lor practic – consumandu-le ca atare sau pentru a prepara o salata rapida.

In perioada urmatoare gama de miniconserve va fi promovata prin sampling in-store, la punctul de vanzare, folosindu-se un nou concept: „salad bar”. Conceptul a fost gandit pentru a ajuta consumatorul sa inteleaga cat de rapid isi poate pregati o masa gustoasa doar printr-o simpla combinatie: salata la care adaugi o miniconserva Bonduelle. Au fost pregatite si o serie de retete de degustare care vor fi testate live, pentru deliciul consumatorilor.

Preferate de femeile cu un stil de viata activ
„In ultimul weekend din august si in primul weekend din septembrie avem, de asemenea, testari de gust cu promoteri in mai multe hipermarketuri Auchan din Bucuresti si din tara”, explica Suzana Gherasim, Brand Manager Bonduelle Romania & Moldova. „Conceptul este acela de «salad bar» cu miniconserve Bonduelle, unde consumatorii vor avea ocazia de a gusta o salata facuta rapid, chiar in fata lor, la care pot adauga savoare si culoare cu ajutorul miniconservelor Bonduelle.”

In perioada de lansare a gamei de miniconserve, Bonduelle a realizat in timpul sampling-ului si un studiu cu privire la produse, pe baza unui chestionar administrat in randul cumparatorilor. Rezultatele au aratat ca afinitatea cea mai mare fata de acest sortiment o au persoanele de gen feminin cu varsta de sub 26 de ani, cu un stil de viata activ, iar peste 80% dintre respondenti, indiferent de gen, au declarat ca intentioneaza sa cumpere in viitor miniconservele Bonduelle. Aproximativ aceeasi pondere le-ar recomanda aceste produse si altor persoane.