Purcari Wineries, profit net de peste 20 milioane de lei, in primul semestru

Producatorul de vinuri Purcari Wineries a inregistrat in primul semestru un profit net de 20,877 milioane lei, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2021, in timp ce veniturile au sporit cu 16%, la 123,88 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare publicate, pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
In primul semestru din 2021, Purcari Wineries inregistrase un profit net de 20,37 milioane lei si venituri de 106,53 milioane lei.
“In al doilea trimestru (T2), cresterea veniturilor a accelerat la 19%. Grupul a inregistrat o performanta puternica inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA si a Profitului Net pentru S1 2022 ajungand la 31% si respectiv 17%, astfel demonstrand rezilienta la presiunile inflationiste.
Performanta puternica a marcii noastre emblematice – Purcari, dar si a brandy-ului nostru premium – Bardar, a continuat tendinta de premiumizare a portofoliului nostru, semnaland o cerere solida a consumatorilor in pofida temerilor de recesiune de pe pietele pe care activam”, se mentioneaza in comunicat.
Printre realizarile importante ale trimestrului precedent se numara lansarea unui parc fotovoltaic, care asigura circa 15% din consumul de energie electrica al Vinariei Purcari, precum si implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilara de ultima generatie, acoperind circa 300 ha de podgorii. Ambele proiecte sunt o dovada a angajamentelor noastre fata de mediu, dar si o investitie in construirea unei platforme solide pentru o crestere durabila in viitor.
“Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare buna la cat de rezilienta este afacerea noastra, in special intr-o perioada de presiuni economice si inflationiste. Oamenii continua sa aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regasesc in top 1% la nivel global pe platforma Vivino si totusi costa o fractiune din preturile unor Chateau-uri sau Case de renume.
Vinurile cu adevarat remarcabile nu trebuie sa fie excesiv de scumpe, iar consumatorii nostri au invatat sa aprecieze aceasta. Vom continua sa muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii in continuare”, a afirmat Victor Bostan, Director General.
Conform sursei citate, in Romania s-a inregistrat o crestere de 7% a veniturilor, in primul semestru, accelerand vanzarile incepand cu luna iunie. Totodata, s-a inregistrat un randament bun pentru marca romaneasca – Crama Ceptura.
“Purcari a beneficiat de performanta puternica a seriei Nocturne, destinata exclusiv pentru HoReCa. Crestere foarte puternica pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, desi de la o baza mai mica”, se precizeaza in comunicat.
De asemenea, in Moldova s-a inregistrat un avans de 44% in primul trimestru, “demonstrand o recuperare impresionanta post-Covid”.
“Toate marcile au inregistrat o performanta puternica, atat ca volum, cat si ca valoare”, precizeaza sursa citata. Pe de alta parte, in Polonia, cresterea a fost de 10% in primul semestru.
“Orientarea catre segmentul premium a dat roade, vanzarile Purcari dublandu-se de la an la an. Livrarile catre Lidl nu au fost inca reluate”, conform reprezentantilor companiei.
Totodata, in Asia s-a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor, toate marcile demonstrand un randament bun.
“Conditiile comerciale si logistice raman in continuare dificile. Continuam livrarile prin portul Constanta din Romania (vs. Odesa, anterior)”, se mai spune in comunicat.
Totodata, in Ucraina, vanzarile au fost reluate in al doilea trimestru, cu plata in avans 100%. “Vanzarile din S1 2022 au scazut de 3,5 ori fata de perioada similara a anului trecut.
Mentinem echipa locala, deoarece continuam sa credem in potentialul pietei ucrainene”, se mai spune in comunicat.