Criza de mustar Dijon in Franta. Situatia va ramane tensionata pana in 2024

Francezii trebuie sa se adapteze la o situatie de criza in aprovizionarea cu mustar de Dijon, un renumit condiment care a devenit o victima a schimbarilor climatice si a razboiului din Ucraina, transmite Bloomberg.
Penuria de mustar a aparut dupa ce canicula de anul trecut a afectat culturile de seminte de mustar din Canada, care furnizeaza aproximativ 80% din semintele de mustar utilizate in Franta. Invazia ruseasca din Ucraina a ingreunat si mai mult gasirea de furnizori alternativi.
“Pe masura ce tot mai multi oameni devin constienti ca exista o problema, consumatorii francezi si-au majorat cererea pentru mustar si au inceput sa faca stocuri, ceea ce a dat nastere la situatii in care magazinele au ramas cu rafturile goale”, sustine Sebastien Eteve, analist la NielsenIQ.
Lantul de magazine alimentare Monoprix a confirmat ca actuala criza de mustar are un impact asupra livrarilor si aceasta criza este vizibila in magazine, adaugand ca furnizorii au impus cote pentru a evita situatiile in care retailerii raman fara produse sau isi fac stocuri.
“Avem livrari regulate, si chiar daca nu exista intotdeauna cantitati suficiente pentru a asigura maximumul de alegere pentru clienti, oferta este asigurata in mod constant”, a informat Monoprix intr-un comunicat de presa.
Presedintele asociatiei producatorilor de mustar din Burgundia, o regiune unde este amplasat inclusiv orasul Dijon, care a dat numele celebrului condiment, a declarat pentru presa din Franta ca produsul ar urma sa inceapa sa reapara in magazine din luna noiembrie, cu noi imbunatatiri la inceputul anului 2023, pe masura ce recolta canadiana de seminte de mustar va fi livrata. Cu toate acestea, Luc Vandermaesen, care in paralel este si director la firma producatoare de mustar Reine de Dijon, a declarat pentru cotidianul Le Monde ca situatia va ramane tensionata pana in 2024.
Intre timp, consumatorii francezi vor fi nevoiti sa caute in continuare borcane de mustar, prin strategii precum alerte pe social media in momentul in care un magazin a primit o noua livrare sau prin schimbul de sfaturi cu privire la modul in care te poti descurca fara mustar.