Retail

Un supermarket britanic elimina termenul de valabilitate pentru 500 de produse

Waitrose, unul dintre cele mai mari lanturi de supermarketuri din Marea Britanie, a anuntat ca va elimina datele de consum recomandat pentru aproape 500 de produse alimentare proaspete, in ideea de a lupta impotriva risipei alimentare, transmite AFP.

Incepand din luna septembrie, Waitrose va renunta sa mai includa mentiunea „best before” (-a se consuma inainte de-nr.), o data indicativa pana la care consumul unui produs este considerat sigur, de pe ambalajul fructelor si legumelor, pentru a-i incuraja astfel de consumatori sa decida singuri daca alimentele sunt inca bune pentru a fi consumate.

“Risipa alimentara este in continuare o problema majora si gospodariile britanice arunca anual 4,5 milioane de tone de alimente comestibile. Prin eliminarea datelor „best before” de pe produselenoastre, vrem ca toti clientii sa decida singuri daca un produs este sau nu bun de consum, ceea ce creste sansele pentru ca produsul sa fie consumat si nu sa fie aruncat la gunoi”, a declarat Marija Rompani, director pentru dezvoltare sustenabila la grupul John Lewis, firma mama care detine lantul de supermarketuri Waitrose.

Prin aceasta decizie, Waitrose se alatura altor lanturi de magazine din Marea Britanie, precum gigantul Tesco, care a eliminat datele „best before” pentru peste 100 de produse proaspete inca din 2018. Mai recent, grupul Marks & Spencer a eliminat si el datele „best before” pentru peste 300 de fructe si legume dupa un prim test are s-a incheiat cu succes.

In luna ianuarie a acestui an, Morrisons, un alt lant de supermarketuri din Marea Britanie, i-a incurajat pe consumatori sa miroasa continutul unei sticle de lapte pentru a decide daca mai este sau nu bun de consum.