Food

Nestlé Romania a inregistrat o crestere de peste 12%, in primul semestru din 2022

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, raporteaza o crestere de 12,6% pe piata din Romania, in primele sase luni ale acestui an, dar si o crestere organica importanta la nivel de grup, de 8,1%.

“Nestlé Romania a terminat primele sase luni ale anului cu o crestere de 12,6%, crestere sustinuta de o evolutie de doua cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale noastre. Ne dorim ca 2022 sa fie a noualea an consecutiv de crestere sanatoasa a business-ului Nestlé in Romania si sa consolidam reputatia Nestlé ca si companie importanta pentru dezvoltarea economica si sociala a Romaniei prin initiative NHW, de sustenabilitate si sprijin comunitar”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé Romania.

Astfel, portofoliul Nestlé a crescut in aceasta perioada cu 30 noi produse potrivite pentru toate varstele si gusturile, de la produse culinare, la mancarea pentru bebelusi Gerber Organic Baby, precum si suplimente alimentare din gama NANCARE®.

In Europa, cresterea organica a fost de 7,1%, reflectand cresterea preturilor, redresarea in continuare a canalelor externe si inovarea. Zona a continuat sa inregistreze cresteri ale cotei de piata, in special in ceea ce priveste hrana pentru animale de companie, cafeaua si alimentatia sugarilor.

“In prima jumatate a anului, am inregistrat o crestere organica puternica si o sporire semnificativa a profitului pe actiune. Echipele noastre locale au implementat cresterile de preturi intr-o maniera responsabila. Rezilienta volumului si a mixului de produse s-a bazat pe brandurile noastre puternice, pe ofertele diferentiate si pe pozitiile de lider pe piata. Am limitat impactul presiunilor inflationiste fara precedent si al constrangerilor lantului de aprovizionare asupra dezvoltarii marjei noastre prin controlul disciplinat al costurilor si eficienta operationala. In acelasi timp, investitiile din spatele cheltuielilor de capital, digitalizarii si sustenabilitatii au crescut semnificativ. Ne concentram pe crearea de valoare comuna atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Cresterea insecuritatii alimentare in intreaga lume si preocuparile sporite legate de clima, ca urmare a cresterii modelelor meteorologice neobisnuite, subliniaza importanta acestei directii strategice. Binele pentru tine si binele planetei sunt cei doi piloni strategici cheie pe care compania noastra ii urmareste intr-un mod neclintit, chiar si in fata unor provocari semnificative pe termen scurt”, a comentat Mark Schneider, CEO Nestlé.

Pe categorii de produse, principalul motor de crestere a fost Purina PetCare, alimentata de marcile premium Gourmet, Purina ONE si Purina Pro Plan, inclusiv produse veterinare. Cresterea a fost generalizata pe toate canalele, in special in comertul electronic si in magazinele de specialitate pentru animale de companie. Gourmet Revelations, recent lansata mancare super-premium pentru pisici, a inregistrat o cerere puternica.

Vanzarile in Nestlé Professional au crescut intr-un ritm de doua cifre, condus de bauturi. Apa a inregistrat o crestere de doua cifre, condusa de S.Pellegrino, Perrier si Acqua Panna. Vanzarile in nutritia sugarilor au crescut intr-un ritm de doua cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs).

Categoria de Dulciuri a raportat o crestere medie de o singura cifra, cu o cerere puternica pentru KITKAT in majoritatea zonelor geografice si Baci in Italia. Cafeaua a inregistrat o crestere de o singura cifra, condusa de cafeaua solubila NESCAFÉ. Starbucks by Nespresso si alte capsule compatibile Nespresso au inregistrat cresteri suplimentare ale cotei de piata pe segmentul de retail. Culinary a raportat o scadere a vanzarilor, afectata de cresterea negativa a pizza si taitei. Produsele pe baza de plante GARDEN GOURMET au continuat sa vada un impuls puternic, reflectand lansarile de noi produse.

Pentru intregul an 2022, Nestlé se asteapta la o crestere organica a vanzarilor intre 7% si 8%, cu o marja a profitului operational in jurul valorii de 17,0%. Reprezentantii companiei mai prconizeaza cresteri ale profitului pe actiune in moneda constanta si eficienta capitalului.