Bauturi

Bergenbier a avut o cifra de afaceri de 716 mil. lei in 2021, in crestere cu 10%

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre principalii jucatori de pe piata berii din Romania, a incheiat anul 2021 cu o cifra de afaceri de 716 milioane lei, o crestere de aproximativ 10% fata de anul 2020.

„In anul 2021 restrictiile COVID-19 au continuat sa afecteze sectorul HoReCa. Am reusit sa compensam prin canalul Off Trade, unul puternic pentru Bergenbier, iar planurile strategice ne-au ajutat sa avem o performanta solida la nivel de companie, in linie cu prognozele trasate. Am inceput anul trecut expansiunea in zona de beyond beer, a mix-urilor de bere fara alcool, acolo unde am avut o lansare de succes a brand-ului Fresh 0.0. Am fost promotori ai consumului responsabil de alcool si am continuat sa fim alaturi de partenerii nostri, sa investim in oameni si in planurile de sustenabilitate”, a declarat Mihai Voicu, Director General al Bergenbier S.A (foto sus).

In 2021, in fabrica din Ploiesti, compania a trimis la groapa de gunoi 0 deseuri menajere, procentul de valorificare fiind de 100%. De asemenea, 98% din materiile prime folosite in producerea berii sunt de provenienta autohtona, ceea ce a contribuit la incurajarea economiei locale.

„Desi premisele au fost dificile pentru anul 2021, performanta Bergenbier S.A. a fost una foarte buna, inregistrand cresteri in cifra de afaceri. De asemenea, am platit catre statul roman taxe si impozite aferente anului 2021 in valoare de 212 milioane de lei. Anul in curs a venit cu o serie de noi provocari date de inflatia record, dar si de preturile in crestere la utilitati si materie prima care afecteaza tot lantul de productie si distributie al berii”, a punctat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A (foto sus).

Conform studiilor realizate de Asociatiei Berarilor din Romania, desi in 2021 s-a inregistrat o stagnare in volum a pietei, sectorul de bere a continuat sa aiba un impact pozitiv semnificativ asupra economiei romanesti. Industria berii asigura la nivelul intregii tari, direct si indirect, un numar de aproape 61.000 locuri de munca pentru romani, acopera exclusiv din productia locala aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura Romaniei.

„Perspectivele pentru a doua jumatate a anului 2022 sunt departe de a fi optimiste. Puterea de cumparare a consumatorilor a scazut la un nivel ingrijorator, iar provocarile noastre sunt mai mari de la o zi la alta. Ca producator, noi incercam sa atenuam acest impact financiar suplimentar.

Tinem aproape obiectivul nostru principal, acela de a fi in continuare partenerul de incredere al clientilor, distribuitorilor si consumatorilor nostri”, a mai adaugat Mihai Voicu.

Portofoliul companiei cuprinde marci care acopera toate segmentele pietei. Pe langa berile produse la Ploiesti – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu, Fresh – compania importa si distribuie in exclusivitate specialitatile pragheze Staropramen Dark si Granat, berile de abatie belgiene Leffe si Hoegaarden, berea americana Miller Genuine Draft, cea mai iubita bere mexicana, Corona, precum si berea alba germana nefiltrata Frazinskaner. Recent, portofoliul Bergenbier s-a imbogatit cu un nou brand premium Praha, dar si cu o noua aroma FRESH 0.0, lamaie si portocala. Compania isi urmeaza directia pe termen lung, aceea de a-si diversifica portofoliul de produse din segmentul beyond beer. De altfel, mixurile de bere si berile aromatizate au in ultimii ani o tendinta de crestere importanta, in 2021 situandu-se la aproximativ 20%.