Piata romaneasca de bere a scazut cu 10%, in primele patru luni ale anului

Piata berii din Romania a inregistrat o scadere cu 10% in primele patru luni din 2022, in raport cu aceeasi perioada a anului anterior, pe fondul efectelor pandemiei Covid-19, a razboiului din Ucraina, dar si al cresterii preturilor, informeaza Asociatia Berarii Romaniei.
‘In Romania, ca in celelalte tari europene, contextul economic este unul foarte dificil, fiind inca marcat de efectele crizei sanitare generate de Covid-19, de razboiul din Ucraina, dar si de cresterea accelerata a inflatiei, a preturilor materiilor prime, energiei, gazelor si combustibilului’, spune Julia Leferman, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.
Sustinut de masuri guvernamentale potrivite, sectorul berii reprezinta un factor esential in impulsionarea redresarii economice. Astfel, producatorii de bere din Europa pot contribui la redresarea economica in urma pandemiei Covid-19, daca autoritatile adopta masurile potrivite pentru a sprijini sectorul, potrivit Asociatiei Berarii Europei.
Publicat pe 29 iunie, Raportul Europe Economics despre impactul Covid asupra industriei berii dezvaluie ca, desi in 2021 au existat perioade de redresare, sectorul berii a inregistrat doar cresteri moderate ale vanzarilor, deoarece sectorul ospitalitatii nu a reusit sa revina la nivelurile de dinainte de pandemie. Conditiile stricte in care sectorul Horeca a fost redeschis, restrictiile de calatorie, precum si regulile in continua schimbare, toate au contribuit la reducerea veniturilor pentru sectorul ospitalitatii si, implicit, al berii.
Raportul realizat de Europe Economics arata ca vanzarile de bere din 2021 in baruri si restaurante au ajuns cu 42 milioane de hl sub nivelul din 2019, ceea ce reprezinta o scadere de 35% fata de 2019.
Avand in vedere contributia importanta a berii la economia europeana si conexiunile puternice si de anvergura cu alte sectoare economice, impactul pandemiei asupra productiei de bere a avut efecte directe asupra locurilor de munca, a valorii adaugate si veniturilor guvernamentale generate pe tot lantul de productie si distributie a berii. In timp ce impactul Covid-19 este din ce in ce mai restrans, economia europeana se confrunta acum cu presiuni noi, suplimentare, care vor afecta consumatorii si vor genera poveri financiare mai mari si incertitudini in cazul multor companii.
‘Cifrele din 2021 arata ca berea are un potential puternic de a impulsiona redresarea Europei, prin adoptarea unor masuri fiscale potrivite de catre autoritati. Cresterea moderata a pietei de bere la nivel european poate contribui la recuperarea a mai mult de jumatate din locurile de munca pierdute si alte 4 miliarde euro taxe care urmeaza sa fie platite. Cu toate acestea, o revenire completa la nivelurile pre-pandemice se poate realiza doar in conditiile unei stabilitati si predictibilitati fiscale, putand astfel sa: readuca o valoare adaugata suplimentara in economie de 6,2 miliarde euro; recupereze inca 254.000 de locuri de munca; sa aduca alte 6 miliarde euro in venituri fiscale la bugetele de stat’, arata Asociatia Berarii Romaniei.
De 18 ani, Asociatia Berarii Romaniei reprezinta vocea comuna a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt sa sprijine dezvoltarea unui sector durabil, sa promoveze un mediu competitional transparent, sa asigure un tratament egal si corect in fata institutiilor de reglementare si sa educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile si consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociatia Berarii Romaniei a devenit parte a marii familii a producatorilor de bere europeni, aderand la organizatia Berarii Europei, fondata in 1958 la Bruxelles.