Food

Danone isi reduce gama de produse din cauza costurilor mari

Grupul francez de produse alimentare Danone a decis sa isi reduca varietatea de produse pe care le vindea retailerilor, in ideea de a-si reduce costurile, a declarat pentru Reuters un director din cadrul grupului francez, ceea ce inseamna ca in viitor iubitorii de iaurt ar putea sa nu mai gaseasca aroma sau marimea de ambalaj cu care erau obisnuiti.

Supermarketurile si producatorii de produse alimentare ambalate se straduiesc sa isi scada costurile, in contextul in care o serie de marfuri, de la petrol la hartia de ambalaj, au devenit mai scumpe din cauza perturbarii lanturilor de aprovizionare provocate de pandemie, dar si a invadarii Ucrainei de catre Rusia.

Pentru consumatori, inflatia exploziva inseamna ca trebuie sa stranga cureaua. Vineri, lantul de supermarketuri Tesco a avertizat ca britanicii au inceput sa cumpere mai putin, sa faca trecerea la produse mai ieftine sau la marcile proprii, in incercarea de a face fata cresterii costurilor.

Acesti factori au determinat Danone, unul din cei mai mari producatori mondiali de alimente, sa isi regandeasca modul in care isi comercializeaza cele mai bine vandute produse, care variaza de la iaurturile Activia pana la apa Evian.

“Inflatia este dinamica, in special in Europa, si trebuie sa incepem sa ne obisnuim cu asta”, a declarat directorul global de vanzari de la Danone, Ayla Ziz.

Potrivit acesteia, Danone isi va reduce asa-numitele “stock keeping units” (SKU – unitati de stocare – n. r.), ceea ce inseamna ca supermarketurile vor avea mai putine varietati de produse Danone cand vine vorba de arome sau dimensiuni.

Faptul ca vor exista mai putine unitati de stocare va ajuta la reducerea costurilor pentru fiecare tip de produs, a subliniat Ayla Ziz, adaugand ca Danone isi revizuieste “intregul portofoliu” cu fiecare client, pentru a vedea care sunt unitatile de stocare la care vrea sa renunte.

Companiile mari cum este Danone produc mai multe versiuni ale aceluiasi produs, de la recipiente mari pana la unele mici ale aceluiasi tip de iaurt sau diferite arome si preturi.

Danone nu va scoate linii intregi de produse de pe piata, ci simplificarea gamei inseamna ca unele produse ar putea fi sacrificate pentru ca retailerii sa poata sa aiba costuri mai mici cu stocarea si gestionara unui inventar de produse mai mic si mai putin complex. De exemplu, supermarketurile ar putea s aloce mai putin bani pentru stocarea, monitorizarea si transportul produselor.

Ayla Ziz nu a dorit sa precizeze care sunt gamele de produse ce ar putea fi vizate. “Nu este vorba de o eliminare globala a unor produse”, a spus Ayla Ziz. Aceasta a adaugat ca, in paralel, Danone investeste intr-un software care ajuta la stabilirea mai precisa a pretului produselor, astfel incat consumatorii sa poata sa le accepte.

Grupul Danone a demarat investitia in Romania in 1996, prin achizitia fostei unitati Miorita Fundeni. Incepand din 2013, Danone Romania a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include Romania, Bulgaria, Grecia si tarile Adriatice, servind o piata potentiala de peste 60 de milioane de consumatori.