Analiza

Sectorul de e-commerce din Romania ar putea creste cu 13-15% in acest an

Sectorul de e-commerce din Romania ar putea creste cu 13-15% in acest an, comparativ cu un avans de 10% in 2021, existand potential de crestere a bazei de consumatori, a afirmat directorul executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, Florinel Chis.

“Odata ce consumatorii au vazut cat de usor este si care sunt beneficiile comertului online au continuat sa comande. Ca urmare, am observat si schimbarea asta de paradigma referitoare la plati – si anume avansul platilor cu cardul care, pentru o serie de retaileri, s-au dus la peste 50% si media a crescut foarte mult din aceasta perspectiva. Lucrurile au continuat in 2021 si continua in 2022 intr-un ritm de consolidare. Am avansat mult peste medie, neasteptat pentru jucatori pentru anul 2020 – si suntem intr-o perioada de consolidare. Anul trecut am vazut un 10% avans, iar pentru acest an estimarile sunt la 13-15%. Putem sa vedem totusi ca, in Romania, in acest moment, suntem la jumatate, ca e-shoppers, si anume jumatate din persoanele care au acces la internet si cumpara online spre deosebire de peste 70% daca ne uitam la Polonia sau Ungaria, conform rapoartelor de la Ecommerce Europe si spre 90% in Olanda si statele nordice. Deci, pentru noi, exista acest potential de crestere a bazei de consumatori”, a precizat Florinel Chis, la evenimentul Barometrul e-Commerce.

El a subliniat ca sectorul de e-commerce avanseaza, insa “lucrurile trebuie puse intr-un context mai larg”. Astfel, pentru comenzi online este nevoie de acces la internet si de abilitati in a folosi tehnologia, astfel incat sa fie plasata comanda online.

Florinel Chis a mentionat ca Romania are un procent foarte mare de utilizatori care folosesc social media, insa este nevoie de a creste partea de abilitati. Astfel, exista toate premisele ca in Romania sa continue acest trend, pentru ca, spre deosebire de un stat vestic, exista “perioada de crestere si cu potential de crestere, mai degraba decat a atinge un anumit platou”.

“Spunem de multe ori ca pandemia a accelerat digitalizarea. Pandemia a accelerat comportamentul unor consumatori. Au fost si o serie de masuri cum ar fi: campanii publice de incurajare a platilor online. Peste tot s-a auzit mesajul constant: platiti online in defavoarea folosirii cash-ului pentru a limita contactul. Pandemia a creat contextul si au fost si masuri care au contribuit la aceasta accelerare. Noi vedem ca acei consumatori care au inceput sa comande online raman acolo si continua sa comande online si lucrul acesta este validat de Eurostat prin cresterea numarului de persoane care comanda online”, a mai spus directorul executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, Florinel Chis.