Starbucks se retrage de pe piata rusa dupa 15 ani de activitate

Lantul american de cafenele Starbucks si-a anuntat retragerea de pe piata rusa, unde opera de 15 ani, alaturand-se astfel altor companii precum McDonald’s sau Exxon Mobil, care au adoptat masuri similare dupa invazia rusa din Ucraina, relateaza EFE.
Starbucks va inchide 130 de localuri din intreaga tara, care au un aport de mai putin de 1% la veniturile sale anuale, potrivit unui comunicat al companiei.
Compania americana anuntase deja suspendarea activitatilor sale comerciale in data de 8 martie.
Atunci, Starbucks si-a exprimat condamnarea totala fata de “atacurile oribile ale Rusiei in Ucraina” si a precizat ca pe masura ce evolueaza situatia va lua masuri, in acord cu “valorile” sale.
Starbucks a precizat ca va plati o compensatie cu salariul pe sase luni celor aproximativ 2.000 de angajati pe care ii are in Rusia.
Lantul american de fast-food McDonald’s a anuntat in martie inchiderea temporara a celor 850 de localuri ale a sale din Rusia si inghetarea tuturor operatiunilor, fapt ce a produs un impact considerabil dupa prezenta de peste 30 de ani pe teritoriul rus.
Grupul McDonald’s a anuntat saptamana trecuta ca a ajuns la un acord pentru a vinde afacerea din Rusia omului de afaceri Alexandr Govor, ceea ce va permite pastrarea a mii de locuri de munca.
“Potrivit conditiilor acordului, Alexandr Govor achizitioneaza intregul portofoliu de localuri ale lantului si le va dezvolta sub o noua marca”, a precizat McDonald’s, intr-un comunicat in care noteaza ca omul de afaceri rus ii este partener din 2015 si ca in Siberia opereaza peste 25 de francize deschise de el.