O treime dintre romanii de la oras consuma zilnic paine

Peste jumatate dintre romanii din mediul rural consuma paine zilnic, in comparatie cu doar o treime dintre cei care locuiesc in mediul urban, iar cinci din zece persoane au afirmat ca vor prepara cozonacul de Paste in casa, conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research.
Cercetarea de specialitate releva faptul ca franzela (42%), alaturi de painea feliata/ambalata (41%) si painea alba (39%) sunt cele mai populare produse de panificatie incluse in dieta zilnica a romanilor. De altfel, acestea sunt si produsele pentru care 84% dintre romani au resimtit in cea mai mare masura cresterea preturilor, comparativ cu anul anterior.
In ceea ce priveste romanii de la oras, painea neagra/integrala/cu seminte este consumata zilnic de catre 19% dintre acestia in mai mare masura, fata de persoanele din mediul rural (14%).
Potrivit sursei citate, locuitorii din mediul rural consuma in fiecare zi mai multa paine decat persoanele din mediul urban, iar diferente semnificative se pot observa atat in cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cat si in cazul painii albe (urban: 32%, rural: 49%).
Categoria celor mai putin populare produse de panificatie in randul romanilor cuprinde ciabatta si foccacia, care nu sunt consumate niciodata de catre 40% dintre romani.
Pe de alta parte, 95% dintre respondenti au declarat ca mananca, cel putin o data pe an, cozonac. Jumatate dintre cei chestionati au spus ca vor prepara cozonacul pentru Paste in casa, in mai mare masura persoanele din mediul rural (56%).
Totodata, comparativ cu anul trecut, proportia celor care declara ca vor cumpara dintr-un magazin cozonacul a crescut cu cinci procente, pana la 42%. Dintre acestia, cei mai multi (44%) vor cumpara cozonaci de la supermarket/hypermarket. In acelasi timp, ponderea persoanelor care prefera sa cumpere cozonac de la brutarie s-a majorat de la 33% la 37%, de la an la an.
Pe acest segment, opt din zece romani opteaza pentru branduri si retete romanesti, in mai mare masura persoanele peste 55 de ani (90%), dar si cele din mediul rural (84%). Procentul persoanelor care prefera retete sau branduri internationale a scazut fata de anul anterior, de la 28% la 21%.
‘Comparativ cu studiul Reveal Marketing Research derulat anul anterior, romanii prefera in masura semnificativ mai mica sa prepare produse de panificatie in casa, procentul celor care declara ca prefera sa le cumpere crescand cu 9 procente, de la 48% (2021) la 57% (2022). Persoanele din mediul rural – care, in general, dispun de venituri mai mici si/sau sunt mai orientate catre traditie – prepara in mai mare masura produse de panificatie in casa (38%), comparativ cu persoanele din mediul urban (23%)’, se mentioneaza in studiu.
In topul preferintelor pentru produse de panificatie preparate in casa se claseaza cozonacul (39%), urmat de paine (16%). Principalele motive pentru care romanii nu prepara produse de panificatie in casa sunt reprezentate de faptul ca reteta dureaza prea mult (57%) si ca este prea complicata (34%).
In 2021, principalul impediment se referea la faptul ca produsele din comert erau considerate mai bune (49%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 4 – 7 aprilie 2022 pe un esantion de 1.008 persoane cu varste de peste 18 ani, din mediul urban si rural. Eroarea maxima de esantionare este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.