Retail

Lidl organizeaza o noua colecta de Paste, impreuna cu reteaua Bancilor pentru Alimente

Lidl Romania continua sa sprijine persoanele vulnerabile din toata tara si organizeaza in 182 de magazine o noua colecta de alimente, in parteneriat cu Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania.

Astfel, in perioada 11 aprilie – 1 mai, clientii sunt invitati sa doneze produse alimentare neperisabile in cutiile special amenajate la iesirile din magazin. Alimentele donate vor fi distribuite prin intermediul Bancilor Regionale pentru Alimente din Bucuresti, Cluj-Napoca, Roman, Brasov, Oradea, Timisoara, Constanta, Craiova si Galati catre beneficiarii aflati in grija ONG-urilor partenere ale retelei. Batranii, copiii si adultii in prag de saracie sau persoanele cu dizabilitati sunt doar cateva dintre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestei initiative.

In ultimii 4 ani, Lidl Romania i-a implicat activ pe clientii sai in combaterea risipei alimentare, dar si in actiuni de sprijinire a persoanelor defavorizate, organizand periodic colecte de alimente in magazinele sale.

Noua campanie de colectare de alimente se desfasoara in 182 de magazine Lidl din 74 de localitati. Pana pe 1 mai, clientii pot dona produse alimentare neperisabile, in cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la iesirea din magazine, dupa casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de catre Bancile pentru Alimente si distribuite mai departe beneficiarilor finali din camine de batrani si centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fara adapost. La aceasta editie a campaniei de colectare participa toate cele 9 Banci Regionale pentru Alimente din Bucuresti, Cluj, Roman, Brasov, Oradea, Timisoara, Constanta, Craiova si Galati.

Produsele care pot fi donate sunt semnalizate la raft in magazinele Lidl participante si fac parte din categorii neperisabile, care nu necesita o temperatura speciala de pastrare, precum: alimente de baza (ulei, faina, zahar, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste fainoase, sosuri, lapte UHT (care se pastreaza la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiti, cafea, ceai, dulceata si gemuri.

Campania de colectare de alimente care incepe pe 11 aprilie este a sasea actiune de acest tip desfasurata de Lidl Romania si Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania, clientii Lidl donand prin toate aceste initiative un total de peste 130 de tone de alimente care au ajuns la peste 200 de ONG-uri care sprijina persoane din comunitati vulnerabile. In cadrul editiei precedente, organizate in perioada 3 martie – 10 aprilie 2022, cu scopul de a sprijini persoanele refugiate, clientii Lidl au donat in total aproape 14 tone de alimente, care au fost distribuite catre peste 100 de ONG-uri ce au ajutat peste 7.000 de persoane refugiate.

Lista completa a magazinelor participante la cea de-a sasea colecta de alimente poate fi consultata aici.

In cadrul unui raport publicat de Organizatia Natiunilor Unite (ONU), se estimeaza ca, in fiecare an, romanii arunca la gunoi aproximativ 1,35 milioane de tone de hrana, adica aproximativ 70 de kilograme de alimente pe cap de locuitor. In acelasi timp, conform unui studiu efectuat de Food Waste Combat, 5 milioane de romani sunt in pragul saraciei, iar 66% din familiile din mediul rural nu isi pot asigura hrana zilnica.

Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare si la combaterea saraciei din tara, Lidl Romania s-a alaturat misiunii Bancilor pentru Alimente inca din 2016, de la fondarea primei astfel de organizatii, in Bucuresti. De atunci, compania a investit peste 4.780.000 lei in dezvoltarea retelei de Banci pentru Alimente din Romania si a donat catre aceasta peste 550 de tone de produse alimentare.