Food

Laptaria cu Caimac a avut afaceri de 68 mil. lei in 2021, in crestere cu 40%

Agroserv Mariuta, companie romaneasca de agricultura si detinatoarea brandului Laptaria cu Caimac, raporteaza o cifra de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o crestere cu 40% fata de 2020 si un profit net de 1,7 milioane de lei, in conditiile in care in 2020 a inregistrat o pierdere de 6,2 milioane de lei.

”Agroserv Mariuta (BVB: MILK), companie romaneasca de agricultura si detinatoarea brandului Laptaria cu Caimac, raporteaza o cifra de afaceri de 68,4 milioane de lei pentru anul 2021, o crestere cu 40% fata de 2020 si un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei inregistrata la nivelul anului 2020. Compania a inregistrat venituri din exploatare de 104,3 milioane de lei, o apreciere de 42% fata de anul anterior”, anunta compania.

Pe fondul planurilor de dezvoltare pentru anul acesta, bugetul de venituri si cheltuieli propus de companie pentru 2022, prevede o cifra de afaceri totala de 94,4 milioane de lei, o crestere cu 38% fata de 2021 si un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021.

Agroserv Mariuta estimeaza ca activitatea din fabrica va contribui cu 41 milioane de lei la cifra de afaceri totala, in timp ce activitatea de zootehnie cu 29 milioane de lei, iar cea vegetala cu 24,4 milioane de lei. Compania considera ca 2022 este un an marcat de evenimente geopolitice majore inca de la inceput si coroborat cu criza energetica, inflatia si ultimii doi ani de pandemie, la nivelul pietei si comportamentului de consum vor fi resimtite efecte ce nu pot fi inca anticipate.

In 2022, compania isi propune sa diversifice oferta de produse din cadrul Laptariei cu Caimac, in principal prin cresterea numarului de produse din categoria branzeturi precum si inceperea productiei de unt.

De asemenea, tot in acest an, este avut in vedere proiectul statiei de spalare a ambalajelor, obiectivul fiind construirea unei statii care sa spele aproximativ 10.000 de sticle si borcane pe ora. Ulterior, compania are in plan inceperea instalarii in marile orase din Romania a aparatelor de tip RVM (Reverse Vending Machine) in care consumatorii vor putea sa introduca ambalajele folosite si sa fie recompensati cu bonuri valorice si bani.

„Rezultatele financiare inregistrate pentru anul 2021 sunt sub asteptari, avand in vedere ca rezultatul din trimestrul patru al anului 2021 a fost unul negativ, pe fondul impactului inflatiei asupra preturilor de vanzare a lactatelor mai ales in perioadele de ajustare, sarbatorile de iarna, coroborat cu imposibilitatea transferarii unei parti din aceasta crestere catre consumatorul final – prevederi contractuale si sezonalitate. De asemenea, un impact major l-au avut si masurile guvernamentale cu privire la COVID-19, respectiv introducerea certificatului verde pentru acces in marile spatii comerciale si astfel, traficul, respectiv vanzarile in hypermarketuri au fost afectate semnificativ. Totodata, si in segmentul vegetal, un impact semnificativ l-a avut cresterea preturilor inputurilor agricole necesare in campania de toamna. Al doilea an de pandemie a aplatizat trendul de crestere al Laptariei cu Caimac, dar cu toate acestea, am invatat multe in 2021 si suntem convinsi ca aceste experiente ne vor ajuta sa avem o performanta imbunatatita in 2022,” a declarat Madalina Cocan, director general, Laptaria cu Caimac.

La cifra de afaceri de 68,3 milioane de lei, cea mai mare contributie a fost adusa de activitatea de procesare lactate – 55%, urmata de ferma vegetala – 26% si activitatea zootehnica – 19%. In ceea ce priveste vanzarile in magazine, pe parcursul anului trecut, compania a inregistrat vanzari de 37,5 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vandute, cresterea numarului de produse in magazine si de cresterea numarului de magazine. De asemenea, veniturile aferente costului de productie in curs de executie, au crescut cu 50%, ajungand la 26,3 milioane de lei.

„In anul 2021 am navigat printr-o incertitudine si un haos generalizat in piata atat in randul partenerilor de business – ma refer in special la clientii Laptariei, dar si in randul consumatorilor care au fost afectati de al doilea an de pandemie in moduri extreme – fie s-au simtit incurajati sa traiasca clipa, sa plece in vacante multiple, sa schimbe joburi, sa isi reorganizeze prioritatile, fie au simtit nevoia sa economiseasca, sa se pregateasca pentru mai rau, sa cheltuiasca chibzuit. De asemenea, 2021 a fost unul marcat de o serie de evenimente majore pentru toate cele trei linii de business ale noastre – inchiderea cu succes a plasamentului privat si debutul actiunilor MILK pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti, construirea unei hale de productie si a unui depozit de frig, lansarea de produse in cadrul Laptariei cu Caimac, precum si semnarea unor diverse parteneriate pentru comercializarea produselor noastre. Desi ferma vegetala si cea zootehnica reprezinta activitatile traditionale pentru companie, in 2021, activitatea de procesare lapte a continuat sa reprezinte linia principala de business. Prin urmare, in 2022 avem in vedere sa continuam cresterea brandului Laptaria cu Caimac pe plan national, prin consolidarea pozitiei si cresterea numarului de produse prezente la raft in fiecare magazin”, a adaugat Madalina Cocan.

In ceea ce priveste activitatea fermei vegetale, in 2021, Agroserv Mariuta a administrat un numar de aproximativ 2.639 de hectare si a inregistrat o productie totala de aproximativ 34.000 de tone dintre care 4.048 tone la grau, 7.363 tone la porumb, 12.895 tone la porumb siloz si 3.248 tone de rapita. Pe langa culturile respective, la acestea se mai adauga lucerna si secara. Cifra de afaceri generata de aceasta activitatea a fost de 17,9 milioane de lei.

”In ferma zootehnica, numarul de animale a ajuns la aproape 2.900 pe parcursul anului trecut, cu diferente de la luna la luna datorate numarului de fatari, vanzari de junici si taurasi si reforme (vaci scoase din productie). Zilnic sunt mulse aproximativ 1.000 de vaci a caror medie de productie a crescut cu aproximativ 9% in 2021 vs. 2020 ajungand la o medie zilnica de peste 37.000 litri. Din laptele produs, circa 56% a fost folosit in productia proprie in fabrica Laptaria cu Caimac, restul fiind vandut catre un numar de clienti, procesatori medii si mari din Romania. Cifra de afaceri generata de aceasta activitate a fost de 12,9 milioane de lei”, arata compania.

Cea de-a treia linie de business a companiei, Laptaria cu Caimac, a avut parte de o activitate semnificativa pe parcursul anului trecut, fiind lansate patru noi produse: Iaurt Racoros, branza Mariuta, Miere si Polen in Iaurt si Rotocol de Cascaval. Cele mai importante evolutii in categoriile de produse sunt reprezentate de cresterea volumica a vanzarilor de branzeturi cu 71% datorita in principal Branzei Proaspete (care se vinde vrac in IKA), cresterea vanzarilor de lapte si deserturi de 12% datorita produsului Ciocolata-n lapte dar si a laptelui de vaca. Cifra de afaceri generata de aceasta activitate a fost de 37,5 milioane de lei.

Actiunile Agroserv Mariuta sunt listate pe piata AeRO incepand cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. De la debutul actiunilor si pana la 31 decembrie 2021, investitorii au tranzactionat actiuni MILK in cadrul a 6.230 de tranzactii, in valoare totala de peste 30 de milioane de lei. Incepand cu octombrie 2021, compania este inclusa in indicele BET-AeRO, primul indice pentru piata AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori Bucuresti.

Agroserv Mariuta este o companie listata pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul bursier MILK ce desfasoara o activitate agricola mixta de cultura vegetala combinata cu cresterea animalelor. Incepand cu anul 2018, compania si-a adaugat o noua arie de business si anume procesarea laptelui de vaca, respectiv obtinerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticla, branzeturi maturate, produse acidofile.