Valoarea pietei autohtone de peste atinge 350 mil euro/an

O familie din Romania consuma, in medie, o masa de peste la trei saptamani ceea ce face ca in tara noastra consumul de peste sa fie scazut, aproximativ 6 kg/capita, la polul opus situandu-se Spania, cu aproape 40 de kg/capita si Franta (38 de kg/capita anual), conform unui studiu de specialitate remis AGERPRES.

Scris de Adrian Lazar, Miercuri, 14 Septembrie 2016

O familie din Romania consuma, in medie, o masa de peste la trei saptamani ceea ce face ca in tara noastra consumul de peste sa fie scazut, aproximativ 6 kg/capita, la polul opus situandu-se Spania, cu aproape 40 de kg/capita si Franta (38 de kg/capita anual), conform unui studiu de specialitate remis AGERPRES.


Valoarea pietei de peste si produse de pescarie se ridica in tara noastra, in momentul actual, la 350 de milioane de euro/an, conform studiului realizat Alfredo Seafood, brand dezvoltat de Romfood Trading, unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania. Compania isi propune triplarea consumului de peste in Romania, in cinci ani. Viziunea de piata a companiei se concentreaza pe cresterea consumului de peste de la o masa la trei saptamani, la o masa pe saptamana.

In conditiile in care consumul de peste va creste de la 6 kg/capita, cat este la ora actuala, la 18 kg/capita, piata de peste ar putea ajunge, in 2021, la un miliard de euro pe an.

„Pestele este o resursa de proteine curate, necesara intr-o dieta echilibrata, minimum o data pe saptamana. Conform statisticilor, in acest moment in Romania se consuma, in medie, o masa de peste la trei saptamani, ceea ce este extrem de putin. Suntem constienti ca nu avem cum sa ajungem, cel putin deocamdata, la nivelul Spaniei, tara cu o cultura culinara specific meditaraneeana, unde se mananca doua mese de peste saptamanal. Asadar ne-am propus o crestere treptata, la o masa de peste pe saptamana. Ca sa ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al intregii industrii: de la producatori, la importatori, distribuitori si retailer”, explica Mihai Cristian Darmanescu, director general Romfood Trading.