Nielsen: Sub 10 procente din magazinele din retelele de tip modern sunt amplasate in zona rurala

Sub 10% din magazinele din retelele de tip modern sunt amplasate in zona rurala.

Scris de Adrian Lazar, Marti, 28 Noiembrie 2017

Sub 10% din magazinele din retelele de tip modern sunt amplasate in zona rurala.


Asta desi 23% din totalul vanzarilor de retail FMCG provin din aceasta zona, arata datele studiului celor de la Nielsen.

Conform studiului, la capitolul obiceiuri de cumparare in zona rurala, acestea sunt influentate de accesul la diferitele canale de comert, ceea ce conduce la o alegere a diferitelor categorii de produse sau branduri. De exemplu, peste 70% dintre respondentii care merg regulat la hypermarket au un automobil in gospodarie. Comertul de tip traditional, disponibil majoritatii populatiei, este canalul vizitat cu frecventa cea mai mare, considerentele de convenienta punandu-si deci amprenta asupra alegerilor, asa cum se intampla si in mediul urban.

Datele arata ca printre categoriile cel mai frecvent achizitionate se regasesc painea, tigarile si berea la care se adauga si apa si guma de mestecat. Cosul de cumparaturi este compus in proportie de 66% din produse alimentare. Iar pretul si experienta anterioara cu produsul sunt principalii factori de decizie in alegerea brandurilor, in timp ce tipurile preferate de promotii sunt discountul si gratuitatile.

Intrucat 70% dintre respondenti au declarat ca le place sa mearga la cumparaturi, accesul la o gama mai variata de categorii si marci in comertul traditional, precum si extinderea comertului modern inspre cumparatorii din mediul rural este un scenariu ce merita explorat, se concluzioneaza in studiul Nielsen.