Vanzarile din industria alimentara si a bauturilor vor atinge 2,73 trilioane de dolari pana in 2023

Vanzarile din industria alimentara si a bauturilor vor atinge 2,73 trilioane de dolari pana in anul 2023, arata estimarile din studiul realizat de compania internationala GRS Research & Strategy Middle East.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Marti, 12 Martie 2019

Conform acestora, anul trecut vanzarile de bauturi racoritoare si fierbinti s-au ridicat la 0,69 trilioane de dolari si se preconizeaza ca acestea vor ajunge la 0,77 trilioane de dolari. Prognozele demonstreaza ca zona Africii Subsahariene va cunoaste cea mai rapida forma de expansiune a pietei produselor alimentare si bauturilor pana in 2023, rata medie anuala va creste cu 3,84 de procente.

Cu toate acestea, zona Asia Pacific este considerata ca fiind o regiune cu potential de crestere semnificativ pe acest segment. Estimarile arata ca zona va inregistra o crestere a vanzarilor de 143 miliarde de dolari, comparativ cu cele 17 miliarde de dolari inregistrate de Africa Subsahariana.

Evolutiile sunt pozitive si pentru doua dintre cele mai importante piete din America Latina: Brazilia si Mexic. In plus, piata braziliana beneficiaza de un proces de redresare economica dupa ce a inregistrat cea mai grava recesiune ce a avut loc in 2014.

La polul opus, studiul releva faptul ca cea mai mica crestere a vanzarilor de alimente si bauturi in urmatorii cinci ani este asteptata in America de Nord. Cu o populatie urbana tot mai mare si cu un numar variat de gospodarii unice, Canada si SUA sunt cele mai mature si saturate piete.