Unilever se extinde in India printr-o tranzactie de 3,3 miliarde de euro

Grupul anglo-olandez Unilever Plc a anuntat luni achizitionarea portofoliului de bauturi si hrana sanatoasa a GlaxoSmithKline (GSK) din India, Bangladesh si alte 20 de piete, in special din Asia, transmit Alliance News, AP si Reuters.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Marti, 04 Decembrie 2018

Cota Unilever din pretul total al acordului este de 3,3 miliarde de euro (3,75 miliarde de dolari), platibili in numerar si folosind actiunile in subsidiara sa din India, Hindustan Unilever Limited.

Printre brandurile achizitionate de Unilever se afla Horlicks si Boost. In urma tranzactiei GSK va detine in entitatea combinata o participatie de 5,7%, pe care urmeaza sa o vanda in transe.

Unilever a anuntat ca acordul este in linie cu strategia sa de a-si majora prezenta pe segmentul de alimentatie sanatoasa si de a se extinde pe pietele emergente cu crestere rapida.

Anul acesta, portofoliul de bauturi si hrana sanatoasa a GSK a inregistrat venituri de 550 de milioane de euro, aproximativ 90% fiind generate in India.

Tranzactia ar urma sa se finalizeze in urmatoarele 12 luni, in functie de obtinerea aprobarilor autoritatilor de reglementare. Printre firmele care au concurat cu Unilever pentru activele GSK s-au aflat Nestle si Coca-Cola.

Unilever este una dintre cele mai mari companii incluse in indicele principal FTSE 100 al Bursei de la Londra, fiind evaluata la aproximativ 124 miliarde de lire sterline.

Gigantul din domeniul bunurilor de larg consum are aproximativ 169.000 de angajati pe plan global, dintre care 7.300 in Marea Britanie si 3.100 in Olanda.