Studiu: Piata hoteliera romaneasca a fost in 2017 a doua cea mai atractiva din regiune

Piata hoteliera din Romania a fost, in 2017, a doua cea mai atractiva din regiune, dupa Polonia, in ceea ce priveste sectorul de tranzactii, in urma a doua vanzari majore, cu o valoare cumulata de 183 de milioane de euro, arata o analiza realizata de o companie internationala de consultanta imobiliara.  Cele doua tranzactii majore care au adus Romania in atentia investitorilor din domeniu au fost vanzarea complexului Radisson Blu din Bucuresti si a Hotelului Vienna House Easy Airport (fostul Angelo Otopeni).  Bucurestiul ramane in continuare o destinatie preponderent de business, fapt reliefat si de durata medie de sedere in hotelurile din oras, de doar 1,63 zile, indicator aflat la un nivel comparabil pietei hoteliere din Varsovia.

Scris de Adrian Lazar, Miercuri, 07 Martie 2018

Piata hoteliera din Romania a fost, in 2017, a doua cea mai atractiva din regiune, dupa Polonia, in ceea ce priveste sectorul de tranzactii, in urma a doua vanzari majore, cu o valoare cumulata de 183 de milioane de euro, arata o analiza realizata de o companie internationala de consultanta imobiliara. 

Cele doua tranzactii majore care au adus Romania in atentia investitorilor din domeniu au fost vanzarea complexului Radisson Blu din Bucuresti si a Hotelului Vienna House Easy Airport (fostul Angelo Otopeni). 

Bucurestiul ramane in continuare o destinatie preponderent de business, fapt reliefat si de durata medie de sedere in hotelurile din oras, de doar 1,63 zile, indicator aflat la un nivel comparabil pietei hoteliere din Varsovia.


In schimb, hotelurile din Praga isi primesc turistii, in medie, pentru 2,35 zile, in timp ce in Budapesta cazarea medie are o durata de 2,25 zile, cele doua orase fiind destinatii mai atractive pentru turismul de tip city-break.

Piata hoteliera locala va continua sa se dezvolte in urmatorii ani, demonstreaza statisticile realizate de Cushman & Wakefield Echinox, fiind sustinuta si de dinamica traficului aerian, care s-a dublat in ultimul deceniu, aeroporturile din Romania depasind in 2017 pragul de 20 de milioane de pasageri.

In urmatorii trei ani, expertii estimeaza o crestere de minimum 10% a capacitatii de cazare a hotelurilor din Bucuresti, tinand cont de proiectele planificate sau aflate deja in constructie, hoteluri noi urmand a fi dezvoltate si in majoritatea oraselor mari ale tarii.

Hotelurile noi vizeaza fie mediul de afaceri, precum Courtyard by Marriott din Bucuresti, sau ISHO Radisson Blu din Timisoara, fie turismul de agrement, cum este cazul Hotelului Nymphaea Resort, aflat in vecinatatea parcului avcatic Nymphaea din Oradea, sau Mercure Hotel & Spa Brasov.

Printre cele mai importante hoteluri care vor intra in circuitul turistic al tarii in urmatorii doi ani se afla Courtyard by Marriott, Aviators Park, Nymphaea Resort Hotel, ISHO Radisson Blu, Lido by Phoenicia, Mercure Hotel & Spa.

Piata hoteliera din Bucuresti este dominata de hoteluri de 4 si 5 stele, care reprezinta peste 70% din capacitatea totala, in timp ce hotelurile de 1 si 2 stele au o pondere de doar 10%. Totodata, aproape 47% din camerele hotelurilor din Bucuresti sunt operate sub sigla lanturilor internationale, fata de o medie de doar 7,5% la nivel national. In aceasta ierarhie, Capitala este urmata de Sibiu (37,6%), Oradea (27,3%) si Cluj-Napoca (18,9%). Cel mai ridicat indice net de utilizare a locurilor de cazare in hoteluri s-a inregistrat anul trecut in Iasi (45,6%), Bucure?ti (44,7%) si Cluj-Napoca (44,6%), iar cele mai mari cresteri ale numarului de sosiri in hoteluri au fost consemnate in Cluj-Napoca (24,2%), Oradea (19,8%) si Brasov (11,3%).