Plafar - finantare de 1,8 milioane de lei pentru modernizare si extinderea activitatii

Plafar a obtinut o finantare de 1,8 milioane de lei de la Libra Bank pentru modernizarea liniei de productie de la Cluj si pentru a obtine capital circulant in vederea extinderii activitatii in zona distribuitorilor autorizati, precizeaza intr-un comunicat Ministerul Economiei.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 24 Octombrie 2018

``Faptul ca am obtinut o finantare de asemenea anvergura se datoreaza evolutiilor pozitive din ultimul timp. Compania pe care o conduc a obtinut in anul 2017 profit, dupa ani de zile in care a fost pe pierdere. Cu banii obtinuti suntem siguri ca vom intra intr-o noua etapa de evolutie ce ne va permite sa fim mult mai competitivi pe piata``, a declarat directorul general al Plafar, Lucian Bitoleanu.

La randul sau, ministrul Economiei, Danut Andrusca, a precizat ca managementul performant al companiei se vede in rezultatele acesteia.

``Plafar este un nume foarte cunoscut romanilor datorita unei lungi istorii, iar acum, cu ajutorul noilor investitii, suntem siguri ca are si un viitor pe masura. Planul de investitii este unul ambitios si sunt sigur ca va da rezultate in cel mai scurt timp``, a declarat Andrusca.

Pentru a creste competitivitatea pe piata a Plafar, compania se afla in plin proces de certificare International Food Standard (IFS), proces care se apropie de final. Acest certificat va oferi clientilor o garantie suplimentara a calitatii produselor Plafar. Printre actiunile intreprinse de companie pentru a primi certificare IFS se numara instalarea unui sistem de supraveghere video pe tot procesul de productie si eliminarea contactului uman direct cu produsele pe linia de ambalare.

Investitiile in fabrica de la Cluj vizeaza automatizarea totala a liniilor de productie pana la iesirea de pe linie a produsului pus in bax si pregatit pentru livrare.

Plafar a obtinut in 2017 o cifra de afaceri de 5,9 milioane de lei si un profit net de 35.000 de lei. Acest rezultat vine dupa o pierdere de 435.000 lei inregistrata in 2016.

Plafar obtine in prezent 80% din cifra de afaceri din contractele cu marii retaileri, 10% din cele cu distribuitorii autorizati, restul de 10% fiind reprezentat de micile magazine care au relatii directe cu compania.

O alta linie de business pe care Plafar o dezvolta este aceea a furnizarii de produse pentru diverse lanturi de retail pe care acestea le revand apoi sub marca proprie. Astfel, Plafar va produce siropurile naturale ``Soc cu lamaie`` si "Coacaze cu zmeura" ale marcii Hanul Boieresc a lantului Penny.

Compania romaneasca se afla in discutii avansate si cu alti doi mari retaileri pentru a furniza produse in regim similar.