Oprea: Suntem intr-o ofensiva a diplomatiei comerciale de recucerire a pietelor traditionale

Producatorii romani trebuie sa-si gaseasca si alte piete de desfacere si suntem intr-o ofensiva a diplomatiei comerciale de recucerire a pietelor traditionale, unde produsul romanesc era cunoscut, a declarat ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Stefan-Radu Oprea, in cadrul conferintei de inchidere a doua proiecte ce au vizat finantarea IMM-urilor.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 03 Iulie 2019

„Trebuie sa invatam sa vorbim din ce in ce mai mult despre export. Asa cum in anii trecuti am inceput sa vorbim despre antreprenoriat, atunci cand in 2017 cifrele statistice aratau ca aproape zero tineri doreau sa devina antreprenori. Ca urmare a Start-Up Nation, 6 din 10 tineri doresc sa devina, astazi, antreprenori. Asa trebuie sa invatam impreuna sa vorbim din ce in ce mai mult despre cucerirea altor piete, nu numai a Romaniei, chiar daca este o piata in dezvoltare: 7% crestere economica in 2017, 4,1% in 2018 si a doua crestere economica din Europa, de 5%, pe primul trimestru (din 2019, n.r.). O piata in extindere are nevoie, intotdeauna, de producatori cu produse romanesti de calitate. In acelasi timp, producatorii romani trebuie sa-si gaseasca si alte piete. Suntem intr-o ofensiva a diplomatiei comerciale de recucerire a pietelor traditionale, unde produsul romanesc era cunoscut. Vorbim de pietele din Asia, din zona Golfului si nu numai”, a spus Oprea. 

Ministrul de resort a adaugat ca Executivul a introdus o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea 346, prin care va fi lansat un nou program, intitulat „Program de accelerare a dezvoltarii Intreprinderilor Mici si Mijlocii”. 

„In ultima zi a Presedintiei Romaniei (la Consiliul Uniunii Europene, n.r.), la Hanoi, am semnat in numele Uniunii Europene Acordul de comert liber si Acordul de investitii cu Vietnamul, cel mai ambitios program semnat de Uniunea Europeana, cu o tara in curs de dezvoltare, de peste 100 de milioane de locuitori, care asteapta, inclusiv producatori romani. Pentru ca acum stim mult mai mult, la finalul unui program cu fonduri elvetiene, stim mult mai bine cum sa devenim exportatori, cum sa abordam o piata, sa ne facem planul de afaceri, cum sa reusim sa avem brand, sa avem un produs ambalat bine, sa intelegem diferentele culturale, de business intre diversele zone. Nevoia de finantare este una reala si unul dintre subiectele pe care il avem intotdeauna in discutiile cu mediul de afaceri. In ultima sedinta de Guvern am introdus o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea 346, prin care introducem un nou program, intitulat Program de accelerare a dezvoltarii Intreprinderilor Mici si Mijlocii, care are ca scop continuarea acestei experiente pe care o avem impreuna in valorificarea curriculei si a nevoii de a educa mediul de afaceri si IMM-urile pentru a fi cat mai prezente pe pietele externe”, a mentionat oficialul.