Nordic Food: Romanii apreciaza tot mai mult calitatea deserturilor

Obiceiurile de consum s-au schimbat in ultimii 25 de ani, astfel ca si romanii au inceput sa puna mai mult pret pe ingrediente naturale si pe produse de calitate, in detrimentul cantitatii.

Scris de Agro Food, Vineri, 10 August 2018

Nordic Food, una dintre cele mai mari companii in domeniul distributiei produselor alimentare premium, ofera, printr-o divizie specializata, solutii complete pentru lansarea si functionarea unui business din piata de cofetarie. Compania colaboreaza cu majoritatea profesionistilor din industrie, oferindu-le ingrediente, accesorii, consultanta de specialitate prin echipa de tehnologi (cofetari si patiseri cu experienta), pregatire prin seminarii si master class-uri. Odata cu achizitia Dupont Ingredient, Nordic Food inchide cercul serviciilor destinate cofetariilor, si vine in sprijinul acestora si cu o gama complexa de accesorii (tavi, forme, ustensile) si consumabile profesionale, se arata intr-un comunicat al companiei.

 

Segmentul dedicat pietei de cofetarie are o pondere de 47% din afacerile Diviziei de Food Service din cadrul Nordic Food si a inregistrat o cifra de afaceri de 38 milioane de lei in 2017 (aprox. 8,2 milioane de euro), in crestere cu 19% fata de 2016, cand s-au inregistrat afaceri de 32 milioane lei (6.9 mil euro).

 

„Ne-am asumat inca de la inceput rolul de formatori si continuam sa facem acest lucru cu multa seriozitate si consecventa. Orice cofetarie care foloseste solutiile Nordic Food beneficiaza de consultanta de specialitate, iar asta inseamna ca prin echipa noastra identificam ingredientele, retetele si meniurile care sa asigure succesul. Credem in calitate si ne concentram pe educarea pietei in aceasta directie. Vom continua sa aducem ingrediente inovatoare, sa conectam piata de cofetarie romaneasca la trendurile internationale si vom mai lansa cateva produse sub brand propriu, pana la final de an”, afirma Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food Romania.

 

Nord Food este distribuitorul exclusiv in Romania pentru mai mult de 40 de producatori internationali de produse premium destinate pietei de cofetarie si patiserie, printre acestea numarandu-se brand-uri precum Elle&Vire, Valrhona, BHB, Cassiba, Icam, Hulala, Eurovo etc.

 

Portofoliul destinat segmentului de cofetarie include: frisca, unt, ciocolata, semipreparate (blaturi, coji de patiserie – tarte, eclere, choux-uri, vol-au-vent), specialitati de branzeturi (crema de branza, mascarpone), faina de patiserie si anumite specialitati, lapte, fructe (proaspete, congelate, confiate, uscate, pireuri), zahar, specialitati din zahar (vanilat, pudra, invertit), decoratiuni, glazuri, creme, ingrediente specializate, coloranti alimentari si accesorii (tavi, forme, spatule etc).

 

Piata incepe sa se orienteze spre calitate

 

Deserturile usoare, cu ingrediente de calitate, naturale, au inceput sa castige teren in preferintele consumatorilor romani.

 

Daca in urma cu cativa ani, prajiturile cu ciocolata erau in topul preferintelor, astazi se poate observa o cerere mai mare pentru mousse-ul aerat sau prajiturile cu fructe.

 

Deserturile mici, dar rafinate, cum sunt macarons-urile, sunt mult mai apreciate decat prajiturile mari, de 150–200g. Se mai poate observa o cerere pentru deserturile fara zahar sau cu putin zahar, dar si o atractie mai mare catre deserturile traditionale, reinterpretate cu ingrediente moderne.

 

„Obiceiurile de consum s-au schimbat in ultimii 25 de ani, de cand Nordic Food este in aceasta piata. Tot mai multe cofetarii se aliniaza trendului natural si au inceput sa includa in oferta produse cu ingrediente naturale sau ingrediente premium. Oamenii apreciaza calitatea si o pun mai presus de cantitate, iar acest comportament arata ca atat piata, cat si consumatorii, au un anumit grad de maturitate si educatie”, subliniaza Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food Romania.