Monitorul preturilor – motorul de informare al consumatorilor cu privire la pretul alimentelor

In urma cu un an si jumatate, Consiliul Concurentei a lansat monitorul preturilor – platforma prin intermediul careia consumatorii pot urmari preturile la alimentele de baza comercializate de retaileri.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Vineri, 20 Aprilie 2018

Platforma a fost testata numai la nivelul municipiului Bucuresti si in zonele limitrofe ale Capitalei. Varianta pilot cuprinde 128 de produse, impartite in 64 de categorii.

 „La acest proiect au participat benevol sase retele de retail, iar scopul lui este sa observam valoarea unor cosuri de consum formate din minimum cinci produse. Proiectul-pilot a fost implementat pe o categorie de 64 de produse din cele de baza, plecand de la ulei, faina, zahar si ajungand pana la ciocolata si cafea. Iar din acestea, vorbim de doua produse selectate de a face parte din monitor. Facem referire aici la cel mai ieftin produs care poate fi atat marca proprie, dar si marca privata a retailerului respectiv, iar cel de-al doilea tip de produs este cel mai bine vandut produs-brand”, a declarat in cadrul unuia dintre ateliere de lucru organizate de Consiliului Concurentei, Daniela Badila, directorul general al institutiei.

In ceea ce priveste implicarea retailerilor in acest proiect, vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania si-a exprimat opinia de a se pastra participarea marilor lanturi de magazine sub forma de voluntariat.

„Ne-am dori sa se pastreze formalitatea de voluntariat in ceea ce priveste participarea retailerilor in acest proiect, desi odata cu aparitia OUG 39/2017 si cea a proiectului de lege ce a urmat se contureaza obligativitatea participarii catre astfel de platforme a tuturor retelelor de comert, nu doar din sectorul alimentar, se intentioneaza extinderea  si la alte sectoare” a punctat Alina Vladoianu, vicepresedinte Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania.

Potrivit acesteia, prin implementarea acestui proiect, retailerii vor avea parte de o competitie mult mai acerba in ceea ce priveste pretul.