Indagra Food & Carnexpo 2017, o incursiune in industria alimentara a viitorului

Editia din acest an a Targului International Indagra Food & Carnexpo s-a bucurat de un real succes atat din partea publicului vizitator, a fermierilor, cat si in randul companiilor participante. Redactorii revistei AgroFood, partener media al evenimentului, au primit vizite la standul organizat din cadrul Targului dar au purtat discutii si la cele ale expozantilor pentru a afla trendurile celor mai dinamice sectoare din economia romaneasca: agricultura si industria alimentara.

Scris de Adrian Lazar, Miercuri, 01 Noiembrie 2017

Editia din acest an a Targului International Indagra Food & Carnexpo s-a bucurat de un real succes atat din partea publicului vizitator, a fermierilor, cat si in randul companiilor participante. Redactorii revistei AgroFood, partener media al evenimentului, au primit vizite la standul organizat din cadrul Targului dar au purtat discutii si la cele ale expozantilor pentru a afla trendurile celor mai dinamice sectoare din economia romaneasca: agricultura si industria alimentara.

 

Fie ca vorbim despre piata produselor si preparatelor din carne, fie ca aducem in discutie cea a bauturilor alcoolice si nonalcoolice, trendul este acelasi: de evolutie. Majoritatea reprezentantilor companiilor prezente la editia Indagra Food & Carnexpo 2017 a precizat jurnalistilor revistei AgroFood ca previziunile cel putin pe termen mediu pentru industria alimentara sunt pozitive atat din punct de vedere al evolutiei business-ului, cat si din cel al trendurilor pe care le ofera insusi consumatorul.

De departe, cele mai spectaculoase, cele mai scumpe, dar si cele mai vizibile prin gabaritul lor imens, au fost tractoarele si utilajele agricole. Gama a fost completa, de la combina de peste o jumatate de milion de euro, ghidata prin sateliti cu o abatere de maximum doi centrimetri, pana la tractoarele marca „Belarus”, ieftine dar cu care iti faci treaba. „Tractoarele Belarus sunt apreciate pentru raportul pret-calitate si fiabilitate. Sunt ca animalele de povara care muncesc toata ziua si aduc profit fermierului ca sa poata achita ratele la tractoarele de peste 100.000 de euro, cu stick de comanda, computere de bord si GPS”, a declarat pentru AgroFood Sergiu Belibov, manager vanzari la Belarus Romania. La cealalta extrema, Claas a livrat anul acesta sapte tractoare de tipul XERION 5000-4000, niste bijuterii ale inaltei tehnologii, cu puteri de peste 500 CP, ceea ce denota o cerere solida, a afirmat Alexandra Suzana Strugari, director de comunicare la Class Romania.

O alta tendinta o reprezinta cresterea ofertelor si bineinteles si a cererii pentru aplicatii software dedicate. Companii precum AgriSol, Siveco, Inovagria, sau LD-Agro Technologies din Ungaria si-au prezentat solutiile pentru digitalizare, transmitarea datelor catre APIA, optimizare sau prelucrarea datelor meteo. Mai ales de cei tineri se aratau a fi cei mai  interesati de softurile care permit controlul activitatii unei ferme de pe telefonul mobil.

Un fapt imbucurator este ca agricultura este considerata tot mai mult ca un business, iar fermierii si-au dat seama ca nu pot castiga mai mult daca vand doar produsele asa cum le recolteaza. Cererea de alimente este uriasa, neacoperita de productia interna: importuri de produse agroalimentare au fost de 3,5 miliarde lei doar in prima jumatate a anului, cu 17% mai mult ca in perioada corespunzatoare din 2016. Deficit de capacitate de productie pe plan local pentru a satisface cererea in urcare.

La Indagra Food si Carnexpo in primul rand au primat ofertele de tehnologie si de inputuri agricole. Suntem a sasea tara europeana dupa suprafa?a agricola, dar pierdem la performan?a: anul trecut, agricultura a adus doar 3,9% la formarea PIB. Valoarea totala a productiei agricole, incluzand aici zootehnia, piscicultura si silvicultura nu se ridica insa nici macar la cifra de afaceri pe care o realizeaza Franta doar in domeniul viticulturii. Potential de crestere exista din belsug, mai ales ca fermierii au la dispozi?ie si finan?ari: peste 100 de milioane de euro pentru achizi?ia de echipamente, numai prin Programul Na?ional de Dezvoltare Rurala.

Industria alimentara autohtona, pe un trend ascendent

„Am ales targul international Indagra & Carnexpo 2017, in primul rand pentru a lansa noul nostru brand <<Fomica>>. Ca in fiecare an, de altfel, si in 2017 am vandut integral toata cantitatea de pui pe care o estimasem pentru abatorizare. Din pacate, pretul nu este dat doar de raportul cerere si oferta de pe piata locala, ci si de cel de pe piata europeana”, a punctat George Safir, directorul executiv al companiei Safir.

Indagra & Carnexpo 2017 a reprezentat si pentru companiile care se ocupa cu comercializarea de bauturi alcoolice si non-alcoolice o oportunitate de a-si consolida business-ul, dar si de a realiza un bilant al anului in curs.

 „A fi prezent la Indagra, la sectiunea Expo Drink & Wine reprezinta pentru o companie care se respecta o obligatie, deoarece acest targ este de fapt balul anual al producatorilor de alcool, care-si fac bilantul anului care tocmai se incheie”, a explicat pentru AgroFood Brand Manager-ul Scandic Distilleries, Dan Cojocaru.

„In ultimii cinci ani, compania si-a pastrat trendul de crestere al vanzarilor la categoria ceaiuri, dar si siropuri. Pe langa traditionalele sortimente de siropuri de plante, fructe cu echinaceea si propolis, am lansat si o gama variata de siropuri de fructe. Brand-echinaceea-propolis este vedeta gamei noastre de siropuri, urmata de siropul de catina si propolis”, a declarat directorul de marketing si vanzari al companiei Plafar, Elena Bratu.

La editia din acest an a targului international de produse si echipamente in domeniul agriculturii, horticulturii si zootehniei, industriei alimentare -  Indagra & Carnexpo au participat peste 530 de companii din 24 de tari, un numar in crestere cu peste 4% fata de cel inregistrat de editia din 2016.