Exporturile – portita antreprenorilor romani catre pietele externe

Exportul reprezinta unul dintre segmentele principale ce poate aduce notorietate producatorilor romani si implicit produselor traditionale romanesti peste hotare.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Joi, 06 Decembrie 2018

Este un mesaj pe care l-au inteles in ultima perioada si autoritatile. In acest sens, in an Centenar Ministerul Mediului de Afaceri a demarat o serie de evenimente pentru a sprijini producatorii autohtoni. Printre acestea se numara și evenimentul intitulat: ``100 de negustori cu straie si gusturi romanesti``organizat sub patronajul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

``Rezultatele Romaniei la export sunt din ce in ce mai bune. Am inregistrat o crestere de 9,7% doar in ultimul an. Pe primele 9 locuri sunt state membre ale Uniunii Europene, dar incepem sa patrundem si pe alte piete. Asta nu este, totusi, suficient; pe viitor vrem sa le imbunatatim  si mai serios``, a declarat Mihaela Voicila, secretar de stat Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Aur’a Mineral Water este un brand romanesc care desi a aparut pe piata in urma cu doi ani, a cucerit deja clienti la nivel international. Apa imbuteliata izovareste din Muntii Banatului dintr-o zona in care nu exista activitate umana.

``La 47 de metri din locul de unde izvoraste ajunge direct in cel mai sigur recipient: in sticla de sticla. Produsul nostru se imbuteliaza doar astfel datorita proprietatilor sale. Fiind o apa microbiologic pura, fiind o apa foarte bine echilibrata din punct de vedere al mineralelor, alcalina cu un pH de peste 8,25 – 8,3. Apa contine coloizi de aur si argint stabilizati in mod mineral, iar toate aceste proprietati ii redau o valoare energetica deosebita cu un grad ridicat de antioxidanti. Daca am fi ambalat-o la pet, si-ar fi pierdut din valoarea energetica``, a declarat pentru AgroFood Horatiu Rada,  General Manager Aur’a Mineral Water.

Potrivit acestuia, in 2016 s-a dat drumul la prima linie de imbuteliere de 2.500 de unitati, pentru ca la patru luni distanta compania sa fie nevoita sa modifice numarul unitatilor imbuteliate datorita cresterii cererilor.

``Prima sticla pe care am trimis-o la Institutul de Gust si Calitate de la Bruxelles in 2016 s-a intors cu distinctia maxima – 3 stele. La acea vreme a fost primul produs romanesc din categoria apa care a obtinut aceasta distinctie. S-a repetat scenariul si in 2017 si respectiv anul acesta``, a mai precizat Horatiu Rada.

In acest moment, cele mai multe cereri pentru brandul de apa premium, Aur’a Mineral vin din Franta, Costa de Azur, Qatar, Singapore, Emiratele Arabe si Arabia Saudita.