EXCLUSIV - Cristian Andrei: Fornetti Romania distribuie lunar la nivel national 2.200 de tone de produse

Unul dintre cei mai cunoscuti jucatori de pe piata locala a produselor de patiserie, Fornetti Romania a vorbit cu jurnalistii AgroFood despre provocarile cu care se confrunta compania, care sunt strategiile pe termen mediu si lung, dar si ce inseamna inovatia in era tehnologiei pe segmentul panificatiei.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 30 Mai 2018

Toate aceste detalii le puteti citi in interviul de mai jos  oferit in exclusivitate de catre noul director general, Cristian Andrei.

Fornetti este una dintre companiile cu cel mai mare lant de patiserii de pe plan local. In acest context, ce presupune strategia Fornetti Group in ceea ce priveste extinderea brandului, in special in tarile europene?

C.A.: Intr-adevar, Fornetti este lantul de franciza cel mai dezvoltat din tara noastra. Avem un numar de aproximativ 700 de magazine in sistemul de franciza, numar constant in ultimii ani.  Strategia pentru urmatoarea perioada va fi, pe langa mentinerea ritmului de deschideri din sistem, o prezenta mai accentuata in domeniul Retail si  HoReCa, in tara noastra. Strategia la nivel de grup presupune extinderea brandului Fornetti si in alte tari din Europa de Est, insa planul este de a lucra cu alte entitati Aryzta din Europa vestica si  de a face cunoscute produsele noastre de patiserie si in acea zona.  

 In ultimii doi ani, compania a demarat un proces de modernizare a magazinelor din sistemul de franciza. Care este stadiul acestui proces la acest moment?

C.A.: Am dat startul acestui proces la jumatatea anului 2015. In momentul de fata peste 70% din magazine au deja imaginea noua, iar pana in luna august, planul este ca toate magazinele din sistem sa fie reamenajate.

IMG_5229

Forta de munca este una dintre problemele principale ale marilor jucatorilor ce activeaza in sectorul patiseriei/cofetariei. Cum reuseste Fornetti Romania sa estompez acest fenomen cat sa nu afecteze productia si, implicit calitatea produselor.

C.A.: Din pacate, nu pot spune ca Fornetti nu a fost afectata de acest fenomen. Avem si noi dificultati in recrutarea de personal, in special in sectorul de Productie.  Anul trecut am demarat o campanie de recrutare in Timisoara, prin panouri publicitare si diverse actiuni. Odata cu schimbarile de natura fiscala de la inceputul anului 2018 am modificat salariile tuturor angajatilor, ca venitul niciunuia sa nu scada.

In  aprilie anul acesta am marit salariile, bonusurile si primele de performanta pentru toti angajatii Fornetti Romania astfel incat veniturile nete ale fiecarui angajat au crescut cu 10%. Sistemul de recrutare este un proces continuu, departamentul de Resurse Umane incercand sa gaseasca solutii pentru atragerea, dar si mentinerea colegilor. Din fericire, cu toate ca vedem o  fluctuatie de personal, aceasta nu afecteaza calitatea produselor. Avem o tehnologie bine pusa la punct, sefi de linie cu experienta si know-how-ul care ne permit sa livram consumatorilor produse impecabile.

IMG_5315

Ce inseamna pentru  Fornetti Romania inovatia in era tehnologiei in ceea ce priveste retetele utilizate in realizarea produselor?

C.A.: Bineinteles ca incercam sa tinem pasul cu tendintele. Din punct de vedere al procesului de productie, aducem constant imbunatatiri in fabrica, utilaje noi, sisteme care sa vina in ajutorul muncitorilor si care sa ajute la crearea si dezvoltarea unor produse speciale.

Care este numarul de parteneri de franciza in toata Romania?

C.A.: Avem 474 de parteneri de franciza, toti impreuna avand 751 de puncte de lucru Fornetti in toata tara.

Care este cantitatea de produse distribuita lunar la nivel national ?

C.A.:  Distribuim intre 1.600 de tone in lunile mai slabe din punct de vedere al vanzarilor (in general in perioadele de concedii) si 2.200 de tone in lunile de varf.

IMG_5276

Care sunt cele mai apreciate produse Fornetti Romania la acest moment?

C.A.: Fara dubii, cel mai apreciat, vandut si cunoscut produs al nostru este mini cu telemea. Romanii sunt un popor traditional, cred ca acest lucru iese in evidenta prin prisma obiceiurilor de consum. Pe langa telemea, apreciate sunt produsele  cu fructe, cum ar fi cele cu visine sau caise, dar si cele cu branza dulce sau ciocolata.

Anul trecut, compania a ales sa deschida primul magazin FFB (Fornetti Food & Beverage). Cum ati caracteriza activitatea acestuia?

C.A.: Pentru Romania, deschiderea FFB a fost un proces de invatare. Acesta este un concept nou, introdus pentru prima data in Ungaria, in centrul Budapestei. De atunci s-a dezvoltat la cinci magazine in tara vecina, si, tinand cont de pozitia foarte buna pe care Fornetti o are in Romania, anul trecut a venit si randul tarii noastre sa prezentam acest concept. Din fericire, a fost bine primit in Timisoara, deoarece aici am ales sa deschidem un prim punct FFB, e un spatiu destinat in special tinerilor, studentilor, strainilor in vizita in oras, iar locatia ultracentrala a contribuit la succesul primului FFB in Romania.

Pe langa produsele food, FFB ofera consumatorilor propria gama de sucuri care nu contin zahar si trei specialitati de cafea arabica si robusta. Este acesta un trend cerut de piata (de a completa gama de produse de patiserie cu una de bauturi racoritoare)?

C.A.: Da, consumatorilor le place sa aiba totul intr-un singur loc, sa fie totul la indemana si mult mai simplu si rapid. Gasind totul in acelasi magazin, nu obligi clientul sa faca mai multe cumparaturi din mai multe locuri. Fornetti isi propune sa aiba in punctele sale de lucru toate produsele complementare patiseriei: cafea, bauturi racoritoare, lactate, inghetata pe timpul verii, etc. Sigur, acestea nu vor fi sub marca proprie.

IMG_5281

Ce inovatii isi propune sa implementeze noul director general al Fornetti?

C.A.: Scopul meu nu este sa fac mari modificari. Din fericire, am preluat o companie care functioneaza foarte bine, cu angajati loiali si vechi in firma care cunosc sistemul, cu parteneri de incredere si produse foarte apreciate. Planul meu este sa coordonez echipa de management catre succes, sa ghidez si sa iau deciziile potrivite, fara a modifica structura sau a aduce schimbari majore in modul in care Fornetti opereaza. Prioritatea mea este sa continui si procesul de modernizare si optimizare a fabricii si echipamentelor de productie, inceput in urma cu doi ani si reinnoirea flotei de distributie si transport, pentru a face fata cu brio cresterii de volum.